به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۲۶ آبانماه، بزرگترین صندوق سرمایهگذاری در حوزه بازیهای رایانهای به همت بنیاد ملی بازیهای رایانهای میان سه شرکت در این حوزه ایجاد شد.
این صندوق حوزههای گیم، انیمیشن و بازیهای دیجیتال را در برمیگیرد که نزدیک بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه آن است که مدت ۷ سالهای هم خواهد داشت و نزدیک به یک ماه آینده پذیرش نویسی شروع خواهد شد. که البته موفقیت این صندوق در بازار بینالمللی بیشتر از بازار داخلی خواهد بود.
سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانهای در این نشست گفت: خوشحالیم که این اتفاق مبارک یعنی ایجاد صندوق سرمایهگذاری در حوزه بازیهای رایانههای در مجموعه بنیاد به صورت رسمی آغاز میشود، به دلایل مختلفی همکاران انتخاب خوبی داشتند. باید بگویم که قطعا وجوه گوناگون بازیهای رایانهای در حال رشد است و حتی بازیهای بومی هم از این پیشرفت مستثنا نیستند و در کل روند رو به رشدی را در پیش داریم.
او ادامه داد: همچنین در تابستان امسال ۱۴کلاس انیستیتو فعالیت داشت تا آموزشهای نوین را به افراد علاقهمندان در حوزه بازیهای رایانهای ارائه دهد. باید این را بدانیم که ۲۸ میلیون بازیکن در سطح کشور داریم که بازی میکنند و ۴۷ درصد از این بازیسازان هر روز بازی میکنند که این درصد و رقم برای سال ۹۷ بوده و امسال هم امیدواریم روزبهروز پیشرفت کند.
پژمان در ادامه تصریح کرد: با توجه به تحریمهای ظالمانه برای کشور اما بازیسازان ما با مشکل مواجه نشدند و مسیر پیشرفت را طی کردند و میتوانند در بازار بینالمللی هم حضور داشته باشند. از همین رو برای ایجاد صندوق سرمایهگذاری بینالمللی با نهادها و سازمانهایی چون معاونت علمی و وزارت ارتباطات قطعا همکاری خواهیم داشت تا این صندوق بتواند به خوبی در ماموریت و تسهیلدهی فعالیت مثمرثمری برای حوزه بازیسازی داشته باشند.
در ادامه این نشست، صابر امامی، مدیر یکی از شرکتهای دانشبنیان در این نشست گفت: ایجاد بزرگترین صندق سرمایهگذاری در حوزه بازیهای رایانهای با حجم صندوق سی میلیارد تومان، این صندوق میتواند فضای مطمئنی را برای سرمایهگذاران ایجاد کند که در کنار سرمایهگذاران اولیه نقش آفرینی کنند.
او ادامه داد: نزدیک به دو سال پیش ایده ایجاد این صندوق مطرح شده بود. صنعت دیجیتال و تحولی که از منظر دیجیتال در کشور ما رخ داده است، در ابعاد داخلی و بینالمللی بسیار جای رشد دارد و اگر به اعداد و ارقام نگاه کنیم، میبینیم که سهم تولید ناخالص کشورمان از سرویسهای دیجیتال و در کنار آن صنعت IT بسیار سهم کوچک اما بسیار قابل رشد است. اگر به جریان اقتصادی در کشورهای توسعه یافته نگاه کنیم، میبینیم که حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی در این کشورها از صنعت آیتی است و برخی معتقدند صنعت تفریح، بازیهای رایانه ای و سرویسهای محتوایی مختلف که اکنون در دنیا مورد استفاده است، سهم بسیار بزرگی از تولید ناخالص کشورهای مختلف دارند.
امامی در ادامه افزود: در کشورهای پیشرفته مجموع این دو سهم، بیش از ۱۵ درصد میشود اما در کشور ما صنعت آی تی فقط ۲ درصد و صنعت دیجیتال سهمی بسیار کمتر از یک درصد را به خود اختصاص داده است. پیام این آمار این است که ما در سالهای آینده فرصتهای بینظیری برای توسعه اقتصادی این حوزه داریم. این خبر خوبی است که منتظر باشیم افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری و فعالیت می کنند، در آینده میتوانند در بخش مهمی از اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.
او تصریح کرد: حضور بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان بازوی بخش دولتی در این عرصه میتواند این مسیر رشد را تکمیل کند. همافزایی و این حجم از سرمایه گذاری تاکنون در کشور رخ نداده است و امیدواریم بازیهای رایانهای و صنایع تفریحی بر مبنای سرویس دیجیتال بتوانند نقش خودشان را در تولید ناخالص داخلی به خوبی ایفا کنند.
نظر شما