۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۱

نوشتن قولنامه در بنگاه‌های املاک ممنوع می‌شود

 نوشتن قولنامه در بنگاه‌های املاک ممنوع می‌شود

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در صورت تصویب نهایی طرح ارتقاء سند رسمی بنگاه های املاک حق نوشتن بیع نامه نخواهند داشت و باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، جلسه کمیته پارلمانی کانون سردفتران و دفتریاران تشکیل جلسه داد.

سید موسی ساداتی رئیس، مسعود سلطانقیس نایب رئیس، مصطفی سرخیل دبیر، علیرضا جلیلی روابط عمومی، محمدرضا خمارلو امور اجرایی و سید مجید حبیبی مسئول امور استان‌های این کمیته هستند که با حضور علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و اعضای هیأت مدیره کانون برگزار شد.

در این جلسه ارائه گزارش و عملکرد سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، برنامه ریزی و تهیه نقشه راه بردی برای ادامه فعالیت کمیته، تبادل نظر و بارش افکار، بررسی و ارائه راهکار در خصوص نحوه امکان تعامل عملی و مؤثر با نمایندگان مجلس، بررسی و ارائه راهکار در موضوعات و چالش‌های پیش روی دفاتر اسناد رسمی و بررسی پیشنهادات در دستور کار قرارگرفت و تمامی اعضا صحبت کردند.

اعضای جلسه موضوع حق تحریرها و تنقیح قوانین مرتبط با آن، درخواست ایجاد شورایعالی سردفتری، ایجاد کمیته فضای مجازی و رسانه و تشکیل کارگروه‌های پارلمانی در استان‌ها پیشنهاد دادند و علی خندانی در مورد دیدگاه‌ها، نقدها و پیشنهادات پاسخ داد.

 نوشتن قولنامه در بنگاه های املاک ممنوع می شود

صفدر کشاورز معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشوردر این جلسه گفت: بیش از ۳۴ درصد پرونده‌های قوه قضائیه مستقیم با غیرمستقیم با حوزه املاک و تنظیم اسناد عادی سرو و کار دارد و مرتبط است. اگر توسعه سند رسمی و طرح الزام به تنظیم سند رسمی محقق شود این آمار کاهش خواهد یافت اما نهادینه کردن آن ساده نیست. طرح الزام به تنظیم سند رسمی که بعداً نامش به طرح ارتقا سند رسمی تغییر یافت بسیار حائز اهمیت است. چندین جلسه در پژوهشگاه قوه قضائیه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مجلس برگزار و موضوع با دقت بررسی شد.

در این طرح دیده شده که مشاوران املاک صرفاً باید مشاوره ملکی دهند و نباید به تنظیم سند وارد شوند و باید بیع نامه‌ها در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.

بحث دوم نقل و انتقالات عادی است که در صورت تصویب باید مردم ظرف مدت ۴ سال اسناد خود را ثبت رسمی کنند تا تعیین و تکلیف شود و اگر محقق نشد دو دیدگاه وجود دارد. مجلس می‌گوید باید سند ابطال شود و شورای نگهبان می‌گوید نباید سند عادی ابطال شود و حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی طرح و اختلاف نظر است.

کد خبر 5656757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جلال IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      کلا شغل املاکی یعنی مفت خوری
      • ناشناس IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        لطفا زر الکی نزن
      • علیرضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        مفت خوری هست توهم بیا بخور،۱۰۰تاخریدارومستاجرمیبری یک عددش انجام نمیشود واگرهم انجام بشه میرن جای دیگه ای قرارداد میبندند،اتفاقادرحال حاضر هرکاری بکنی مفت خوری هست غیراز املاک به همین دلیل اکثرمشاورین کارشونو عوض کردند؛ازکاری که اطلاع ندارید انتقادنکنید
      • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        40 51
        لطفاً از ناتوانی ها تون حرف نزنید در مورد هرچی نظر می دن
      • محمد IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        12 10
        .شمامفت خورندیدی...مشاوری که توسرماوگرما.بااین همه ادم کلک باز بتونه...دست وپنجه نرم کنه مفت خورنیست..این شغلم بکنین دولتی..ببینیم نتیجه اش چی میشه...شماعلی الظاهر تازه ازکره مریخ اومدی ایران
      • محمد IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        1 7
        .شمامفت خورندیدی...مشاوری که توسرماوگرما.بااین همه ادم کلک باز بتونه...دست وپنجه نرم کنه مفت خورنیست..این شغلم بکنین دولتی..ببینیم نتیجه اش چی میشه...شماعلی الظاهر تازه ازکره مریخ اومدی ایران
      • حسین IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        6 9
        دغل بازی و دوطرفه خوردن و خیلی وقتها زیرآبی رفتن توروستاها ڪه عنددزدی هستن املاڪی ها اگربهشون برنخوره
      • حمیدرضا IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        0 7
        ع
      • مشاور IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        11 13
        شما غلط می‌کنی چنین حرفی پشت سر این قشر زحمت کش میزنی
      • امید FR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        حقیقتا پولی که املاکیا میگیرن خییییلی بیشتر از حقشونه سرمایه اش یه میز و صندلی و یه کامپوتره بدون سواد و تخصص یه جا نشسته کمسیون چند و گاها چندصد میلیونی میگیره فقط یه قولنامه تنظیم میکنه کا اونم یه فرم را جاهای خالیشو پر میکنه ، تو کویر لوت دوتا املاکی باز بشه در عرض یک سال قیمتاش سربه فلک میکشه
      • ناشناس IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        33 97
        میشه حرف مفت نزنید مفت خور تو هستی که اهمیت املاکی رو نمیدونی
      • AE ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        57 31
        یه وقت اگر خواستی ملکی بخری به املاکی مراجعه نکن .
      • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        21 2
        خیلی خوب میشود اگر هر بیسوادی مشاور املاک باز نکنه
      • ناشناس US ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        16 31
        مفت خور تویی و امثال تو که دارین زر مفت میزنین!!! چطور توی این بازار خراب که توش پول نیست از دفتر املاک توقع دارین ملکتون رو به بالاترین و بهترین قیمت براتون بفروشه؟؟؟ ولی وقتی میخواین کمیسیون بدین انگار خدا میخواد جونتون رو ازتون بگیره؟؟؟ خب اگر میتوتید خودتون برای ملکتون مشتری پیدا کنید بفروشین
      • احمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        13 13
        اگه شغل املاک شغل مفت خوریه. لطف کن یه دو سه ماه وقت بزار بیا املاک کارکن بعد متوجه میشی سخت ترین کار دنیاست قربونت از سختی یه شغل خبر نداری نظرمفت نده
      • کیوان IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        1 4
        اتفاقا سطح تحصیلات در حرفه املاک بسیار بالاتر از خیلی مشاغل دیگر فعلیست ،کار هر بز نیست خرمن کوفتن. تو اگر میدونستی و درک داشتی ، اینقدر راحت به جماعتی توهین نمیکردی. حتما چون منافع و زیاده خواهیت رو تامین نکردن سوختی
      • mohamad IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
        3 0
        درسته مفت خوری وسر ملت کلاه گذاشتن
    • همدانی ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      چرا پول یامفت به سردفتران بدیم . قولنامه مینویسیم و ارجاع میدیم دفترخونه برای تنظیم سند قطعی یا قطعی رهنی دیگه چرا برای کسب درآمد سردفتران یه پولی هم به آنها بدیم
      • نا IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        6 1
        چون قولنامه هست و جایی ثبت نمیشه علت بیشتر کلاهبرداری ها شده مثلا شما یکبار میتونی خونتو به من بفروشی و یکبار به شخص دیگه و کسی هم مطلع نمیشه و زیاد هم در دادگاه اتفاق اقتاده و منجر به پرونده و رفتن پول زبادی شده به نظرم طرح خوبیع
      • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        2 1
        وقتی قراره دفترخانه سند قطعی بزنه قولنامه معنی نداره دیگه
      • شهاب IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        40 48
        شما اطلاع درستی نداری... توی دفاتر املاک هیچ پول مفتی خیرات نمیشه... ۱۰۰تا بازدید میبری تا در نهایت یکیش بشه یا نشه... از بیرون که نگاه میکنی،شغل پردرآمد و ساده اما وارد که میشی میبینی چقد باید بدوی و اطلاعاتتو توی کارت مرتب بالا ببری،تهش هم همه میخوان دورت بزنن...
      • احمد IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        62 25
        بحث پول نیست، مشاورین املاک متاسفانه سواد حقوقی و نگارش رو ندارن، این به نفع همه ی ماست، من وکیل دادگستری هستم خاطرم هست که برای یکی از دوستان یک باب مغازه معامله کردم وقتی به مشاور املاک گفتم بنویسید مفروز، نوشته بود مفروض و امثال این کلمات، بیشترین کلاهبرداری ها تو همین نگارش بیعنامه هاست.
      • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        10 2
        همه اینا سرگرمیه تا مردم سرشون مشغول و گرم باشه بعدش هم اینا یه قیمت مسکن نمیتونن ثابت نگهدارن شما دلتون به خبر های بازی دهنده خوشه فکر نون باش
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      با این طرح خریدار و فروشنده یبار باید به بنگاه پول بدن، یبار هم به دفتر اسناد رسمی. این ابتکارات شما ملت رو هلاک کرده!
      • SC ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        14 10
        موافقم املاکی ها سواد ندارند
    • مهدی ساجدی پور IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      بسیار بسیار عالی است اگر بیع نامه ها در محضر تنظیم شود جلوی خیلی از کلاه برداریها گرفته میشود
      • TR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        0 5
        البته اگر سردفترخانه واقع درست کارکنند نه بخاطر پول
      • زهرا SC ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        1 6
        موافقم ما یکماه پیش قولنامه تنظیمدکردیم بنکاهی محترم خسارت قراردادی برای خودش که خریدار بود درصورت عدم حضور دردفترخانه روزی یک میلیون و برای ما که فروشنده بودیم روزی ده میلیون نوشت و به علت بی اطلاعی و اعتماد کامل ما بایشون و فامیلش ک خریدار بود حتی تخلفات دیگرهم انجام دادکه مامتضرر شدیم
    • بهروز IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      حداقل میبایست قانونی تصویب شود که فقط افراد دارای مدرک لیسانس حقوق میتوانند پروانه کسب مشاور املاک دریافت کنند.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      عالی هست جلوی چه فسادهای گرفته خواهد شد واقعا اینکه یک دلال باید یک سند رسمی را بنویسد را درک نمی کنم
      • امیر IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        2 1
        شما اصلا میدونی سند رسمی یعنی چی مبایعه نامه ای که در دفتر املاک تنظیم میشه یک سند عادی هست نه سند رسمی که فرقش زمین تا آسمونه برادر
    • ح RO ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      89 36
      دکان سند خودرو با شجاعت و پایمردی ناجا برای دفاتر بسته شد حالا میخوان یه دکان وسیع تر و بزرگتر و مصیبت جدید و قرطاس بازی اداری دیگه ای برای خالی کردن جیب مردم بدبخت باز کنند ... ممکنه لطف کنین بذارین مردم با همین دردسرهای فعلی شون زندگی شون بگذره ....
      • کیوان IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        0 0
        زنده باد
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      50 9
      در همه جای دنیا مکاتبات بر اساس آدرسی که شخص از خودش در شهرداری ثبت می کند انجام می شود ولی در ایران همه چیز بی در و پیکر هست به نظرم وقتی کسی در محلی مستقر می شود باید محل جدیش را ثبت کند تا بر اساس آن کد پستی که در کارت ملی هست هم به روز شود. تمامی مکاتبات دولتی و بانکی فقط باآن آدرس باشد
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      49 32
      پارتی دفاتراسناددردولت بزرگ هست ولی رئیس اتحادیه مشاورین املاک ومربوطه نه تنهاهیچ قدرتی ندارندبلکه تمایلی هم ندارندکه دربرابرقوانین غلطی که دفاتراسنادبه دولت ومجلس تحمیل میکنند،دفاع کرده وبگویندکه هزاران نفرمشغول کاردر املاک بوده ومهمتراینکه اگر املاک نباشنددفاتربایدهرروزدعوای میلیونهانفرروحل کنن.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      39 17
      بنگاهی ها باعث شده اند که بالای پشت بام ویا جلوی در یا بالکن ویا انباری جداگانه اجاره داده شود ویا حتی فروش روند مثلا نمونه آیی زیادی داریم مالک پشت بام خود رو بصورت قولنامه ای بفروش رسانده ولی قانون نه تنها جلوی این کار را نمی‌گیرد بلکه اجازه هم میدهد خیلی جالبه.
      • احمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        28 16
        والا دفاتر اسناد دنبال خالی کردن جیب مردم هستند ودلشان برای ما نسوخته و کار املاکی هم نمی توانند انجام دهند چون نشستند ودنبال مشتری نمی گردند ولی املاکی ها لاقل می دونند تو کوچه وخیابان دنبال مشتری
      • امیر IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        23 29
        آقای محترم چرا بی انصافی میکنید مشاوراملاک تا صاحب ملکی یاطرفین وجودنداشته باشن چجوری میتونن خلاف کنندوقتی شرایط مردم خرابه وتوانایی اجاره واحدی روندارندوالتماس میکنند ازترس شبی روبه صبح برسونن کارازجای دیگه خرابه وخصوصا دولت که به هرکسی رسیده مجوزصادرمیکند بالای۷۰درصداملاکیها کارمنددولت هستند
    • رضا IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      62 17
      چرا باید برمردم هزینه تحمیل کنیم برای پر کردن جیب سردفتران که درآمد عالی دارن و پولدار ترین شغل بعد از پزشکی هست
      • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        20 21
        بیخود نمیدونی حرف نزن بعضیا درامدشون خوبه همه شون اینطوری نیستن
      • محمود IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        7 2
        قشنگ معلومه سر دفتر داری.
    • محمد یوسفی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      43 12
      نیمی از اسناد مردم عادی وغیررسمی است دولت ومجلس طبق کدام قانون حق دارند مالکیت مردم را ابطال کنند؟!!! طرح نپخته وبحث برانگیز ! سنگ روی سنگ بند نمیشود!!!!
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      36 25
      شورای نگهبان درست می گوید باید همه اسناد عادی دارای اعتبار باشند
    • املاک IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      55 10
      دیگه دفاتر املاک دلالی کن؟؟ بجای اینکه مثل قارچ مجوز املاک ب هرکس و ناکسی بدین، اگه به افراد دارای شرایط میدادین، دیگه سالانه ۳۴ درصد پرونده های املاک تو دادسراها نداشتین
      • AE ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        12 8
        بیشتر این این پرونده مربوط به فروشنده یا خریدار است یا چک را پاس نمی کنند یا می گویند ارزان فروختم به علت تورم افسار گسیخته ای که در ایران است من ۱۶ سال املاکی دارم تا الان یک نفر هم شاکی نداشته ام خودم هم بازنشته هستم بعضی از وکلا هم از من در مورد معاملات سئوال می پرسند خوبه همه را با یک چشم نگاه ن
      • AE ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        11 8
        بیشتر این این پرونده مربوط به فروشنده یا خریدار است یا چک را پاس نمی کنند یا می گویند ارزان فروختم به علت تورم افسار گسیخته ای که در ایران است من ۱۶ سال املاکی دارم تا الان یک نفر هم شاکی نداشته ام خودم هم بازنشته هستم بعضی از وکلا هم از من در مورد معاملات سئوال می پرسند خوبه همه را با یک چشم نگاه ن
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      33 5
      هزینه برای مردم دوبرابر نشود مثل برگ سبز خودرو
    • محمد حسین IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      59 32
      اگر قولنامه در دفتر اسناد رسمی تنظیم بشه خیلی عالیه.. کاش میشد دست این املاکی ها رو یه جوری کوتاه کرد چرا که قسمتی از گرونی نرخ اجاره بها دست این املاکی هاست
      • امیر IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        25 3
        برادر من مقصر اصلی شرایط دولت ناکارآمد هستش واوضاع تورم والله به الله که ماالتماس موجرمیکنیم بخاطراوضاع مردم وبی پولی تخفیف بدن طرف نمیده مقصراملاک نیست وخصوصا دولت ازین بابت که هرکسی خصوصا کارمندای دولت یابازنشسته هاش تاتونسته مجوزاملاک داده بالای۷۰درصددرصورتی حق جوانان بی کاروباسواد است واقعاچرا؟؟
      • محمد IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        19 11
        چرا حرف مفت میزنی تو خودت تا میخوای خونه بخری بدو بدو میدوی دنبال این بنگاه و اون بنگاه اگه میتونی خودت برو خونه پیدا که به یه قشر تهمت نزنی...مشاور املاک چه قدرتی داره که خونه رو گرون کنه ...خود مالک ها قیمت رو نجومی کردن بعد املاکی ها قیمت رو بردن بالا ...
    • مجید یزدانی پناه IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      41 43
      بیچاره تر از املاکی ها پیدا نکردن چقدر این شغل بیچاره که اینجور راحت براش تصمیم میگیرن
    • ممد کچل IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      36 11
      ابن هم منبع درآمد جدید دفترخانه هاااااا چند سال هم دعوا بین کانون سردفتران و اتحادیه مشاوران املاک را در پیش خواهیم داشت علی برکت الله
    • ح IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      34 13
      البته به شرطی که حداکثر حق معامله و حق دفاتر ثبت اسناد مشخص باشد و بیشتر از مبلغ مشخص شده هزینه ای دریافت نشود ،والا فرقی با شرایط فعلی ندارد. طی سالیان اخیر بویژه از سال ۸۶ به بعد بنگاه داران بخاطر دریافت حق معامله بیشتر قیمتها را صعودی کرده اند.
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      40 13
      کیسه جدید برای دفاتر ثبت اسناد
    • ابراهیم عزیزی IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      59 74
      عالی هر فتنه و کلاهبرداری که انجام میشه از این بنگاه های مشاور املاک
      • ارزو IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        62 35
        خفه شو
      • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        3 1
        لطفا خفه
      • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        4 0
        کلاه بردار خود پدر سوخته ای.
      • AE ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        12 9
        واقعا خفه شو
      • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        3 2
        چرت وپرت نگو ببم جان ،بنگاهیا خیلی خوبن
      • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        6 4
        از رفتار نامتعارف املاکی ها هم بگین که یا پنهان کاری میکنم یا طرف سود بیشتر حتی اگه قرار باشه یه مستاجر کم اطلاع ضرر کنه
      • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        4 5
        کلاهبردار تویی که حرف مفت میزنی بدبخت
    • محمد IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      34 13
      سلام اینم یه کیسه ی جدید برای جیب و پول مردم
    • یوسف IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      22 8
      با سلام و شکر از انعکاس این خبر. خیلی خوب شد تا از معاملات تقلبی جلوگیری بشه. اما متاسفانه فقط صورت مساله پاک شده. علت نوشتن قول نامه در دفتر املاک عمدتا تنظیم پیش خرید، ارزان تمام شدن هزینه ها و فرار از مالیات بوده است. اگر قیمت ثبت معامله در دفتر ثبت اسناد کاهش نیابد ظلم در حق خریدار و فروشنده است
      • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        0 3
        الان سه ساله که تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد افزایش پیدا نکرده با این تورم هزار درصدی متاسفانه مردم از مشکلات دفتر خانه ها بی خبرند
    • AA IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      25 8
      بنگاه های املاک قارچگونه چه املاک و خودرو سبز شده و نظارت اخلاقی، اجتماعی و دلالی کنترل نیست فساد اخلاقی دارند که قابل اثبات نیست بهترین روش سایت مورد وثوق و واقعی و قابل دسترس، بوجود آید نظر کارشناسانه و در آن سایت ثبت و به تبت اسناد معرفی شوند و از اختاپوس های تورم زا دوری کنند
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      27 8
      تا حالا هیچ قانونی نیومده که بنفع مردم از هر لحاضی بوده باشه
      • محمد ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        3 3
        شما هم بفرما بیا بنگاهدارشو البته اگه سواد به اندازه کشش بنگاه راداشته باشی درغیر اینصو ت باید پشت میله های زندان بپوسی
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      29 21
      دفاتر املاک فقط پول می گیرن اگر مبایعه نامه دردفاتر اسناد ثبت بشه خیلی بهتره
      • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        9 1
        خب دفترخانه به جای پول چی میخای بدی بلاخره به اونم باید بدی یه چیزی مفت نمی نویسه درسته
      • رضا IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        1 1
        اتفاقا به دلیل اینکه از صفر تا صد کار ملک در دفاتر املاک انجام میشه باید تنظیم سند رسمی هم در دفاتر املاک انجام بشه و از طرفی دفترخانه‌ها فقط باید وظیفه شون صدور سند و گواهی امضا باشه
    • حسین AE ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      38 8
      سلام بسیار کار خوبی است مردم در بنگاه ها که معامله می کنند هیچ اطمینانی نیست این معامله درست است یا خیر ؟ متاسفانه برخی بنگاه ها نه اینکه سواد حقوقی ندارند بلکه بعضاً غلط های املایی مهمی دارند که اصل معامله با خدشه حقوقی مواجه است
    • ناشناس US ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      13 9
      چرا به کانون سردفتران همون کارو مشاوران املاک هم انجام میدن چرا مردمو از اذیت میکنید خودن به مردم میگن برخیزد از خدا بترسید روز عذاب نزدیک است
    • حسین AE ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      32 9
      سلام خدا کند هرچه سریعتر این اتفاق که در دفاتر اسناد رسمی معاملات انجام شود بیافتد چرا بخش زیادی از نگرانی ها رفع خواهد شد با مسائلی چون فروش یک ملک به چند نفر یا خانه های که در رهن وام یا مشکل سندی دارد کمتر می شود بنگاه ها چون منافع خود را می بینند اگر مشکل را هم بدانند اغماض می کنند تا زودتر حق
    • ایمان IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      28 6
      باسلام ،بسیار بسیار طرح خوبی هست ،مشاورین املاک فقط قولنامه میکنن و مبلغی از خریدار و فروشنده میگیرند این اگر بصورت سند رسمی در دفاتر اسناد تنظیم بشه جلوی بسیاری از کلاهبرداری ها گرفته میشه،اونوقت یک آپارتمان پیش فروش به چندین نفر نمی‌فروشن بنگاه دارا
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      19 9
      عالیه به دفاتر اسناد بدن
      • ایرانی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        2 0
        نکنید بابا چرا ملک میزنن به نام تبعه افغان الان ایجا که من حضور دارم افغانیها نصف این شهرکو خریدن زمانی میاد مثل فلسطین و اسرائیل میشه حتی نباید دوچرخه را بنام تبعه زدی
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      26 11
      املاکی ها بیشترشون کلاهبرداری می کنند چند ساله مستاجر پایان دروه اجاره که می رسه املاک می گه من کاری ندارم صاحب خونه هم ظلم می کنه تازگی ها املاکی ومشاوره کلا به نفع صاحب خونه زد وبند می کنند کاش قرارداد ها به دفاتر اسناد رسمی داده بشه وبا کد رهگیری انجام بشه
    • م ح IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      14 5
      آخه کی یه لیسانس حقوق می تونه دلال خوبی هم باشه؟ بهتره مردم دنبال خودشون یه مشاور کار بلد ببرند یا به دفاتر املاک کار بلد ومعروف منطقه مراجعه کنند...بهتره که همه سرمایه اونا از بین بره...لطفا تنبلی وعجله را در تمام امور کنار بزارید....
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      6 4
      اینجانب چندین سال دفتر مشاوراملاک داشتم لذاطبق تجربه وجود دفاترلازم است تا بتواند نیاز فروشنده وخریدار را تامین نماید وراهنمایی کنند همه املاک شسته ورفته نیستند تا به مالکیت خریدار دراید هم نیاز به گذشت زمان دارد وهم حل وفصل اختلافات که انجام این بخش مهم معاملات از عهده دفاتر اسناد رسمی خارج است
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      7 5
      به نظر بنده این موضوع تصویب بشه هم شکست خواهد خورد چن سالی است که پیش فروش به دفاتر اسناد رسمی واگذار شده است دفتر رسمی به تعداد انگشتان دست نمیتونند برای ملک خریدار پیدا کنند باز املاکی متعاملین را پیدا میکنه و بادریافت کمیسیون به دفاتر ارجاع میده که اکثرا هم به دفاتر نمیرند واخر سر یه سند تنظیم می
      • abbasesmaillbeigi IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        1 1
        بله نظر ایشون درس است وتمامی موارد در حال اتفاق است همین روال فعلی رو نظارت دقیق کنند ونقاط صعف رو بر طرف کنند بهتر است
    • علی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      14 3
      تمام نظرات رو خوندم متن خبر رو هم کامل مطالعه کردم مشکلی که کسی بهش اشاره نکرده اینه که وقتی بنگاه قرار نباشه مبایعه نامه رو بنویسه یعنی تظمینی برای گرفتن حق مشاورش نداشته باشه آخه کدومشون میاد وقت بذاره که فروشنده و خریدار پیدا کنه و معامله رو جوش بده مگر اینکه قرار باشه مردم یا خودشون اینکار بکنن
      • ارمان بخشیان IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
        1 1
        نیازی به فروشنده وخریدارنیست توبرنامه دیوارخودشون پیدامیکنندنیازی به تونیس دست چهارتادلال بایدقط بشه طرح بسیارخوبی است تونگران نیاش به فکرخودتی معامله جوش میخوره نگران نباش
    • امید IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      8 7
      بالاخره باید توی این حوض گل آلود بیان ماهی گیری کنن .باید از فرصت خر توخر بازار اینا هم سودی ببرن .نمیشه که ..
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      32 13
      خداوکیلی همین بنگاه هستند از خودشان نرخ میدن باعث افزایش قیمت ملک همین دلالان بیسواد هستند
      • علی علی بیگی IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        2 6
        اقا ق بونت دهنت این دلال ها و واسطه به دنبال افزیش هستن خدا اینها رو نابود کنه اخه فلان فلان شد فر دا میخواهی تو یک وجب خاک بخوابی این نون خوردن نداره از دولت ومجلس ممنون میشم این کار رو انجام بدهکه هرسال مستاجر دق دقه خالی کردن رو نداشته باشه
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      20 3
      به نظر بنده مسول مشاور املاک می بایست دارای مدرک کارشناس حقوق ثبتی باشد و زیر نظر اداره ثبت محل فعالیت کند که برای مردم مشکلی پیش نیاید
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      یعنی یکبار به مشاور املاک پول بدیم که ملک پیدا میکند.یکبار به دفترخانه که ثبت میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟طرح هاتون اصلا فکر پشتش نیست
    • AE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      والله با اینکه از بنگاه‌ها و کمیسیون یامفت و نجومی شون دل خوشی ندارم، اما نمیدونم این محضرها چرا خودشونو از دسته نمیندازن؟! تا تونستن جلو وکالت و نقل و انتقال خودرو سنگ اندازی کردن...
    • احد IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      کار درستی اگر دلال حذف بشه به نفع مردم متوسط و فقیر است من هر چی داشتم فروختم به امید این که بتونم یک مغازه کوچک در حاشیه ی شهرمون بگیرم. از اون به بعد مصیبتم شروع شد تو محله چند تا بنگاه وجود داشت قیمت ها رو چند برابر میگفتنند بعد پیدا کردن خود صاحب مغازه دیدم بنگاهی قیمت رو دقیقا دو برابرگفته
    • TR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      از کاسه مردم کم کردن و وارد کاسه دولت کردن . این هم ورق دیگری برای تقویت بنیه مالی دولت
    • اکبر IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      اتفاقا طرح خوبیه همین الان با ۱۵۰ تومان میشه توی دفترخانه قولنامه رسمی نوشت بجای بیست میلیون حق دلالی به مشاوره املاکی که بلد نیست یه کد رهگیری بگیره شما شهر خودتون در نظر نگیرد یه شهر بی در پیکر مثل اهواز در نظر بگیرید من قولنامه توی دفترخانه نوشتم با ۱۵۰ تومان
      • کیوان IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        0 1
        آره فقط تو دهات شما توی دفتر اسناد رسمی قولنامه! مینویسند... اونم با ۱۵۰هزار تومن امروز روز با این مبلغ فحش هم نمیدن
    • عرب IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      چه فرقی می‌کنه این کارمند دفترخونه و حتی سردفتر ناواردتر هستند بعضیا میترسم بنگاه زیاد بگیره همین کار رو میکنن
    • رحیم IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      با سلام من املاکی نیستم اولا بازار خرید و فروش نیست دوما چرا باید پول مفت به دفتر خانه ها داد سوما زحمت را املاکی بکشد پول را دفترخانه ها راحت بخورند یادتان رفته برای سند زدن یک خودرو چقدر باید پول دفترخانه باید میدادی
    • مهران IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      دمتون گرم...این املاکیا خیلی دارن بی انصافی میکنن.و هرکدومشون یه نرخی میدن برای کمیسیون و اگر مخالفت کنی باهات چپ میشن و نمیزارن ملک و بفروشی..لطفا املاک های غیر مجاز که دارن با مهر یکی دیگه کار میکنن و اسم املاکشون با مهرشون غیر واقعی هست رو جم کنید.نظارت اصلا نیست
    • علی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      عالیه اگه اینکارو کنید..دیگه املاکیا برا تودشون قیمت خونه رو بالا پایین نمیکنن و قیمت خونه همون قیمت مصوبه دولت میشه و اگه بالا دادن قیمتو سامانه ثبت نکنه و حتی کد رهگیری نده...ولی کوش نظارت...فقط حرف میزنید...کو عملش
    • افشین IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      سلام، محضرداران چون از نون خوردن افتادن جهت سند خودرو، حالا دست درازی در سفره بنگاههای املاک وگرفتن حق وحقوقات اونها به بهانه رسمی بودن معاملات شدن،،،
    • امیر IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      سلام اگر بنگاه املاک نظارت شود خوب است ....پس کد یکتا چی شد ...کدیکتا چی شد....
    • مارلیک IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      امروز همه بنگاهی هستند حرف مفت نزنید
    • حق رابه حق داربدین IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      پس بنگاهداریاهمون املاک ازکجاکرایه مغازه شابده بشینه چای بخوره خریدوفروش هم که راکته بره سگ بازی کنن وای با ای نوناشون
    • احسان IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      واقعا متاسفم که وارد نان بریدن یه سری کاسب میشوید در جواب عزیزانی که میگن مشاورین کلاه بردارن همه را بایک چوب نزنید نه اینکه تا بحال عده ای از سردفترداران کلاه برداری نکردن و تو حبس نیستن بعدش دوباره فیلشون یاد هندوستان افتاد نه اینکه سند خودرو را از پلیس گرفتن حالا میخان نون یه عده دیگر ببرن
    • گل اقا اذری FR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      سلام به فکرملت باشیداین گرانیهاکمرمردم شکسته .
    • مهدی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      بعد که قرارداد ودفترخانه ها بسته شد چطور می شود لابد تلافی سند خودرو که ودفترخانه هاگرفتن در میآید و مشتریها هم یک هزینه به بنگاه می دهند ویک هزینه به دفترخانه که باعث رونق می شود دیگه ازاین مدیریت فقط نقشه کشی برمی آید...
    • GB ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      مگر سردفتران کم درآمد دارن..خوب خریدار چطوری ..خونه پیدا کنه ..مستاجر از کجا باید خونه پیدا کنه..
    • محمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      اینطوری بهتره چون اتباع عیر مجاز نمیتونن خونه اجاره کنن
    • RU ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      دوباره چه نقشه ای کشیدین🤷
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      اینا چون سند قطعی خودرو ازشون گرفتن دنبال مشاور املاک ها هستید حالا دیگه بستگی به رییس اتحادیه املاک کشور داره که از حق و حقوق دفاتر املاک دفاع کنه درضمن روسای محترم بعد از تنظیم بیع نامه به دفتر اسناد رسمی میرن اگر ملکی سند نداشته و قولنامه ای بود اونا چه کنن واقعا یه عده بیسواد هستین
    • رضا IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      انشالله درراستای حمایت از مستاجر باشد باشد که راه برای گرانتر شدن اجاره بها بمنظور کمیسیون بنگاه ها بسته شود که هر چه بر سر مستاجر میآید از طرف بنگاه‌ها است
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      این مشاورین املاک باید تعطیل بشن چون عامل گرانی و افسارگریختگی مسکن مشاورین املاک هستند
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      کاربنگاه دارها آسانتروکم مسئولیت میشه فقت معرف خریداروفروشنده میشن وکمسیون میگیرن باقی ماجرا دردفترخونه نوشته وتضمین میشه درکل طرح خوبیه
    • قاسم بابایی ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      با سلام خودم جزوه معاملات ملکی یا بهتر بگویم املاکی هستم. ولیکن مدت زمانیست املاک را بستم. زیرا منبع درآمد آن از نظر بنده حلال نیست بلکه حقه بازی می توان گفت است. معامله از نظر املاکی فقط پول گرفتن است نه حفظحقوق خریدار یا فروشنده برایش هیچ اهمیتی ندارد. والسلام
    • قاسم بابایی ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      با سلام خودم جزوه معاملات ملکی یا بهتر بگویم املاکی هستم. ولیکن مدت زمانیست املاک را بستم. زیرا منبع درآمد آن از نظر بنده حلال نیست بلکه حقه بازی می توان گفت است. معامله از نظر املاکی فقط پول گرفتن است نه حفظحقوق خریدار یا فروشنده برایش هیچ اهمیتی ندارد. والسلام
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      چون طرح کاداستر در کشور انجام نشده ودلیل دیکر سند رسمی بلاعزل بعد فوت بی اعتبار خواهد شد اشتباه محض میباشد چون الان نصف کشور قرارداد بنگاهی هست با این کار راه جعل سند وزمین خواری باز میشه کار باید دست کاردان باشد یعنی توجیه عملی
    • علی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      دولت سردرکم نمیداند چکارکنندسررشته راکم کردی بیجاری این مردم
    • م.ن IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      چرا شهرداری پول میگیره از مردم برای ساخت خانه و پول کلان هم میگیره.
    • م.ن IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      چرا شهرداری پول میگیره از مردم برای ساخت خانه و پول کلان هم میگیره.
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      من املاک دارم .خود مردم ۹۰ درصد عامل گرانی املاک هست وقتی ارزونه هیچ کس سراغی نمی گیره .به مشتری می گی خونت اینقدر نمی ارزه می گه سواد این کارو نداری برو دیوار رو نگاه کن ببین چه خبره .به نظرمن باید دولت کارشناس تعیین کنه مثل خارج قیمت ملک رو مشخص کنه
    • صانع IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      بسیار کار مفیدی هست و از پرونده های قضایی زیادی جلوگیری میکنه به شرط ثبت در سیستم بگونه ایی که یک ملک رو نشه به چند نفر فروخت.سپاس از طرح این موضوع
    • ناشناس IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      خدا می‌دونه چه خوابی دیدن دوباره؟
    • پادشاه IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 1
      درستش اینه که یه حقوق دان مثل اونایی که توی دفتر اسناد هست بگذارند توی هر بنگاهی که مشاوران املاک کارهای معامله جوش زدن ووانجام بدن و اون حقوقدان یه سند رسمی برایشان تهیه و مهر رسمی کنه اینجور کلی حقوقدان سر کار میروند و اینهمه بنگاه دار هم بیکار نمیشوندخدای نکرده به خلافی کشیده بشن
    • حاجی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 1
      ۷۵/. در کشور با املاک کار میکنند نمونه۱ ۹در صد در کاسپین انزلی املاکی هستند.
    • محمدزمانی AE ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 1
      اگر با اینکارتون قیمت خانه واجاره بها سروسامان بیگیره وبنفع خریدار یا مستاجر باشد؟ سریعا اقدام کنید که قیمت خانه واجاره بها زیاد باشه هیچ فرقی بابت حق دستمزد نباشه خیلی خوبه نظرم اینه که هرچی قیمت ساختمان پایین تر باشه حق کمسیون بیشتر باشه تا بنگاه دار یا اسناد رسمی سمت مستاجر یا خریدار باشه
    • فرزاد شیرین زاده IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      8 2
      والله نام املاک بد شده تو هر صنفی کلاهبرداری گسترده است که بیچاره املاک ها باید دست اونا اب بریزه هر اختلافی وهر دردسری را باید املاک حل کنه مفت خوری دولت دفتر خانه اسناد رسمی ها میخورن اقایان کع در مجلس هستن اگه میخواهی کار درست کنی کل سیستم های املاک بروز کنید مثل دفتر خانه ها اثر انگشت داشته باش
    • ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 2
      راه چپاول وغارتی دیگر رقم خواهد خورد این جلسه ها کاری دست مردم خواهند داد ببینی وتماشا کنید
    • بهروز IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 2
      مشاور املاک هم یکی از مشاغل مورد نیاز جامعه است که بایستی تحصیل کردگان رشته حقوق گردانندگان آن باشند. چنانچه به تدریج اسناد عادی در حیطه معاملات بخصوص املاک حذف شوند وجای خود را به اسناد رسمی بدهند به نفع مردم و جامعه است البته در همه مشاغل مجرم یافت میشود ولی....
    • مهدی از مشهد IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      5 2
      دفاتر از مشاوران املاک باید کمک بگیرند یا مجوز سردفترداری را به دفاتر املاک مخصوص همین کار قانونی ارجاع دهند و حق‌الزحمه مشخصی برایش تعریف شود..سخت ترین کار را مشاوران املاک از لحاظ فکری و روانی دارند بیشتر باید حق و حقوق دفاتر املاک حفظ شود تا بعضی از دلال ها را با دفاتر اشتباه نگیرند...
    • راد FR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      5 0
      باز میان ابرو بردارن اینبار چشم بازار مسکن رو کور میکنند.
    • احمدی IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      12 3
      اگر این بنگاههای معاملات ملکی های مفت خورها و حقه باز ها و کلاهبرداران در امور ملک ها دخالت نکنند ملک ها ارزان می شود بخاطر کمسیونشان قیمت ملک ها را بالا می برند
    • طاهر IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      10 3
      سلام واقعا بنگاهها دارند خیانت میکنند الخصوص راجع به مستاجرها . اولا از ان طرف به صاحب خونه ها میگویند خونه شما را اجاره بیشتر میدهیم پورسانت بیشتر میخواهیم از این طرف به مستاجرهای بیچاره میگویند برای شما خونه خوب و زیر قیمت میگیریم پورسانت ما هم باید بدی ...متاسفانه جلوتر از همه هم میگیرند...خواهش
      • M IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        5 2
        اگه الان شما ملکی داشته باشید ده هزار تومان خریداری کردید ولی با گرونی ها شده باشه بیست تومن حاضری به قیمت قبل بفروشید
      • احمدی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        3 4
        چرا زر الکی میزنی اتفاقا املاکیها موقعی که اجاره ها گرون شد کاسبی شود خابید ،تمام این مشکلات از روزی که سایت دیوار بوجود آمد شروع شد طرف میاد بنگاه قیمت بال میده املاکی قبول نمیکنه سریع می‌ره خودش با هر قیمتی میزنم دیوار ،واینجور شده که تمام موجر ها خودش بواسطه دیوار یدا شدن املاکی
    • حمید IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 0
      شما اگه درست کاری میخاید پیش گیرید باید نظارت دولت و مسولیتش افزایش بدید وگرنه بحال مردم بقالی و املاکی و محضری فرق نمیکنه اصلا مدرسه انجام بده اما بازی توش نباشه داستان نباشه
    • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      5 4
      هر طرحی که چپاول بنگاه داران را متوقف و یا کنترل کند خوب است
    • اکبر اصغری IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      5 3
      علت گرونی مسکن حق مشاوره املاکی های بی سوادن که بخاط حق مشاوره هر روز قیمتها راذبالا می برن
    • شهروند IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      5 2
      فقط مفتخوری و تحمیل مفتخورها به مردم. اگر مفتخوری نیست چرا این همه بنگاه املاک درست شده. از تعداد نونوایی ها هم بیشتره
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 0
      اصولا باید اسم طرح ارتقاء سند عادی میشد... مبایعه نامه عادی را حتی دو نفر میتوانند بین هم بنویسند و امضا کنند و نیاز به بنگاه نیست چه رسد به دفترخانه... این طرح هم مثل اغلب طرح های دیگر این مجلس فقط زحمت مردم را زیاد خواهد کرد
    • مهرداد IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 1
      کاش میشد قولنامه نباشه تبدیل میشد به سند ازشر قولنامه راحت میشدیم
    • ع ک IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 3
      این صف هم اضافه شوداشکالی نداردماکه دیگه درصف ایستادن راعادت کردیم
    • علی بابا IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 2
      برابر نظر فقه امامیه مردم مالک اموال متصرفه خود هستند تا زمانی مه خلاف آن اثبات شود و همچنین از نظر اسلام هم بیع عادی حتی اگر کتبی هم نوشته نشود مورد پذیرش است و انواع و اقسام معاملات روزمره مردم هم به همین منوال انجام می گیرد و محدود و ممنوع کردن بیع عادی بنظرم بر خلاف عرف و نظر فقهاست .
    • محمد بابایی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 1
      شاید یه زمانی املاکیها باعث گران شدن ملک میشدند اما حالا مرجع مردم برای قیمت گذاری سایت دیوار شده واملاکیهادیگه هیچ قدرتی ندارند .فروشنده میگه قیمت ملکم همینه که من میگم میخوای بفروش وگرنه می‌زارم تو دیوار میفروشم کمیسیونم نمی‌دم .
    • abbasesmaillbeigi IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 1
      سلام از اینکه هموطنان بدونه بررسی به دیگری توهین میکنند جای تأسف دارد تمامی این موارد بر میگردد به زیر ساخت ونظارت قانون با این دلیل نوشتن مبایعه نامه نه در دفتر املاک نه در دفتر اسناد هر کجای دیگری نوشته وثبت شود باید نظارت دقیق باشد مشکل اینجا است در هر شغلی تخلف از مقررات صورت میگیرد.
    • abbasesmaillbeigi IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 0
      سلام از اینکه هموطنان بدونه بررسی به دیگری توهین میکنند جای تأسف دارد تمامی این موارد بر میگردد به زیر ساخت ونظارت قانون با این دلیل نوشتن مبایعه نامه نه در دفتر املاک نه در دفتر اسناد هر کجای دیگری نوشته وثبت شود باید نظارت دقیق باشد مشکل اینجا است در هر شغلی تخلف از مقررات صورت میگیرد.
    • مردم IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 2
      اینا که یک درصدو باب کردن در صورتی که باید از دو طرف نیم درصد بگیرند کد رهگیری به شیوه‌ای خاص از زیرش در میرند چون مالیات ندن سواد نوشتن قراردادم ندارند مشاورین یک بار مراجه دیگه کلاهتم افتاد نباید طرفشون بری
    • مستاجر در بدر IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 2
      دوتا دلیل برای این برنامه شوم هست .اول اینکه جیب دولت خالی شده و میخوان از یه جایی تامین بشه و دوم اینکه شک ندارم کسانیکه این روند مسخره را میخوان قانونی کنن یا خودش یا از نزدیکانش یه دستی در دفتر ثبت اسناد رسمی دارن که میخوان آنها به ثروت هنگفتی برسن .
    • حسن AE ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      6 4
      در این مشاور املاکها به فضل الهی تخته میشه ،
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      5 0
      عامل اصلی بالا رفتن قیمت ها برنامه دیوار است طرف فروشنده نیست با قیمت بالا میزاره تو دیوار اگه فروش رفت رفته نرفت هم که هیچ . طرف میاد بهش میگی قیمت ملکت بالاست نمی‌برن میگه برو تو دیوار بالا تر گذاشتن میتونی با این قیمت فایلش کن. یکمم گیر بدی بهشون میرن جای دیگه فایل میکنن
    • Ali IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      7 5
      90 درصد املاکیها کلاه بردارند. نون حلال نمیخورند تمام.
      • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        2 4
        احسن بر آن شیری که تو را خورد
      • ناشناس US ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        1 1
        کلاهبرداری هم وجود میخواد که تو و امثال تو ندارین!!! زر نزن توهین نکن.
    • داریوش IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 2
      به جرات میشه گفت در صد زیادی از افزایش قیمت املاک بخاطر وجود همین مشاورین املاک هست تا وقتی نرخ کمیسیون وابسته به نرخ معامله باشه همین روند ادامه داره الان هم که همه کمیسیون را یک درصد میگن و کسی فرمول ابلاغی را رعایت نمیکنه واقعا لازمه ساماندهی بشه
    • ناشناس IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 2
      خسته نباشید..بهتراست اسناداولیه عادی دردفترخانه ها با کد گذاری صادر شودوثبت سیستمی صورت گیردتا حقوق مردم ضایع نشده و یک ملک به چندین نفر فروخته نشود ومانندچک بتوان ملک را با کد مربوطه از سیستم استاد و املاک استعلام کرد..کاربسیارساده و درستی است..
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 3
      مشاور املاک دیگه کارایی خودش را از دست داده با الکترونیکی شدن املاک ادارات ثبت و شهرداری خودشان می‌توانند راسا وارد عمل بشوند هر ساختمانی که پایان کار گرفت در معرض فروش و دید مردم باشد و در سامانه آنلاین مالیات و کوفت و زهرمار پرداخت بشه و خریدار با اطلاعات کامل مورد خریدکلید را از مالک تحویل بگیره
    • شاپور IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 3
      حالا ثبتی ها باید قانوني باشند که تو همه چی مفتی میخورن ولی بنگاهها نه؟چ کاری ثبت میکنه خانه رو بنگاه پیدا میکنه، قراداد بنگاه مینویسه بعد ثبت قانوني هست عجیبه والله
      • خ IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        5 1
        بیشتر آگهی ها مینویسند املاک تماس نگیرید یا خود املاکی ها هم مینویسند همکاران املاک تماس نگیرند چرا حتما میشناسند این جماعت رو
    • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 2
      اقساط کافه خیارات ولو خیار غبن فاحش. اولین باری که این جمله رو دیدم فکر کردم تبلیغ خیاره اما تو نگو برای اینکه بفهمی یعنی چی باید دو دوره دانشگاه با اشد مجازات پاس کنی تا بفهمی چی میگه وچه بلایی سرت میاد اگه ندونی مشکل قانون ما همین کلمات قلمبه هست
    • ح IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 1
      این اضافه شدن یک خان به هفتاد خان دیگه است .... املاکی تعطیل نمیشه ، مثل همیشه خریدار و فروشنده رو بهم میرسونه و قیمت رو تعیین میکنه و پورسانت هم میگیره بعد میرن محضر و یه مبایع نامه اونجا مینویسند و یه پول هم اونامیگیرن و چند روز مشغول میشن و بعد مثل همیشه دوباره میرن محضر برای سند رسمی وپول دوباره
    • محمد ن ن ن ن ن ن ن ن ن IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 1
      شغل املاک یعنی دست تا انتها در جیب خریدار و فروشنده کردن و معامله دوسر برد!
    • بانو IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 0
      این اگر تصویب شود، مشکلات زیادی برای مردم به وجود خواهد آمد، اولا دفاتر رسمی صبح تا ظهر فعالیت می کنند، تعدادشان معدود و پرسنل کمی دارند، برای امور وکالتنامه یا سند زنی با این که از هفته های قبل نوبت داده می شود باید ساعتها منتظر ماند
    • بانو IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 0
      در مورد معاملات مسکن در کشورهای دیگر علاوه بر مشاور املاک که ملک نشان می دهد، وکیل املاک کارهای حقوقی را انجام می دهد، واگذاری به اسناد، مشاورین املاک را حذف نمی کند چون لازم هستند، تضمین نشان کردن ملک و معاملات بعد از ظهرشب بیعانه می خواهند تا معامله سریع انجام شود و از دست نرود با املاکی هاست،
    • حسن IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 1
      واقعا باید وکالت نامه قولنامه خرید و فروش باید در دفتر خانه باشد تا جلوی این بازار داغی بی مورد گرفته بشه قولنامه دستی هم بدونه اعتبار بشه
    • ناشناس IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 0
      حالا میبینید چیزی ک ندیدید۰کیسه دوختن ۰برای خونه دارای بدبخت۰خدا رحم کنه۰تمام
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 3
      خواهشند توهین نکن اگر شما هم می توانی بیا مفت خوری کن اگر یک نفر نیاز به ی اجاره و خرید باشود کجا برود اتفاقا کاری پر درد سری است
    • A IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 3
      خیلی ازقدیمیهاباهمون سندعادی باهم معامله کردندومراجعه به اداره ثبت بلدنبودندونمیشه همینجوری سندعادی باطل بشه مگراینکه باهمون سندعادی به اداره ثبت مراجعه وبایک سری شرایطی به سندرسمی تبدیل بشه,واینکه دیگه بنگاههادرتنظیم سندهیچ دخل وتصرفی نداشته باشندخیلی عالی میشه ومشکلات مردم کمترمیشه,خداخیرتون بده.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 2
      واقعا مشاورین املاک عامل اصلی گرون شدن خانه واحاره هستند من خودم امسال خواستم تحدید قرارداد اجاره کنم از مالک تخفیف خواستم عرض اش این بود بزار زنگ بزنم بانگاه زنگ زد بانگاه دار فرمایش کرد اگر نمیخواه اینقدر من مشتری بیشتر ش دارم بلی خدا ذلیل کنه همچو مشاورینی که گند زدن به بازار مسکن واقعا مقصر هستن
      • فرهاد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        0 1
        . اینطوری باشه پس همه گرونیهای ماشین و دلار و مواد غذایی و.....مشاورین املاک درست کردن.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 1
      خیلی عالی میشه دفتر خونه انجام بشه دیگه مطمعین تره املاک نشسته رو صندلی پول مفت وکلان از مردم میگیرن اخرش هم مشکلی پیش میاد میگن ب ما ربطی نداره ما فقط معامله رو جوش دادیم
      • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        1 0
        این فرمایش شما کاملا درسته ودقیقا برای ما هنگام خرید خانه اتفاق افتاد
    • ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 1
      خوب این هم دزدی جدید مثل بنام زدن خودرو که چه کلاه بزرگی سر مردم رفت این دفعه هم پول املاک و پول دفتر خانه مبارکه
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 2
      کاش این طرح زودتر اجرا بشه خیلی مفت خورن این املاکیا کار بی دردسر و پول مفت اینم در حالیه که کمیسیون رو ک میگیرن دیگه خودشون رو میکشن کنار عملا مسئولیت قبول نمیکنن فقط فکر کمیسیونن والسلام
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 1
      باید نظارت بشه رو کار املاکیا، ک نمیکنن، و نمیتونن، اکثر املاکیا هم با دلال بازی قیمتا رو میکشن بالا فقط تا کمیسیون خودشونو بگیرن. حالا این وسط ی عده شون هم واقعا درست کار میکنن ولی چ فایده.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 1
      جیب مردم خالیه دیگه بسه دست از سر مردم وجیب خا لی شأن بردارید چرا باید دوجا پول داد بک بار برای مشاوره یک بار برای ثبت
    • امیر IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 2
      بنظرمن بجای این کارهربنگاه یک وکیل رومعرفی کنندکه هنگام نوشتن مبایعه نامه نظارت ووپس ازرفع ایرادات مهرخودرادرزیران بزند ومبلغی ازحق بنگاهی به وکیل داده شود اینجوری خیال همه راحت میشودمثا داروخانه که مسئول فنی دارد
    • AE ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 1
      یکی از عزیزان لطف بکنند بفرمایند در ایران در چه شغلی خلاف نیست اول کاملا فکر بکنید بعد جواب دهید.مثلا در پزشکی .مهندسی.سوپرمارکت کارمند نیست؟
    • مهیار IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 2
      آقای وکیل که فکر میکنید فرد املاکی از حقوق چیزی نمیدونه اون املاکی نیست یک دلال ساده ای شما اگر وکیل خوبی هستی این حرف رو نمیزنی
    • مهیار IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      آدم عاقل گرانی املاک و بقیه چیزها دست دولته نه املاکی اینو به خورد شما میدن که کسان دیگر رو متهم جلوه بدن اندکی تفکر خوبه
    • کیاراز IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      خیلی هم عالی..آخه چرا باید در این شرایطی که خود بنگاه دارها قیمتهارو نجومی و میلیاردی کردن یه بنگاه دار که شش کلاس هم سواد نداره وووووو...فقط یه آلونک اجاره کرده و دوتا برگه پر میکنه بدون قبول هر گونه مسئولیتی درآمد میلیاردی کسب کنه ولی کار اصلی که در دفتر خونه انجام میشه هیچ ارزشی نداشته باشه...
    • متین IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 1
      این کار خوبه خیلیم خوبه اگه هزینه زیادی تحمیل نکنن به مردم .املاکی ها نمیتونن لااقل ملکی رو رو مبایعه نامه بفروشن از خریدار بخرن یک میلیارد بفروشن یک میلیارد و صد میلیون .این کار رو خیلی هاشون میکنن
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      درود. نه تنها مشاورین املاک،بلکه تمام مسئولیت‌های کشوری و لشکری فاقد استاندارد و قانون هستندبیش از ۹۰ در صد مشاورین املاک را می‌توان با دست نویس تنظیم قولنامه خودشان پلمب کرد وقتی رئیس جمهور شش کلاسی و بالاتر از اون داری چه توقعی از مشاور املاک داری، تفسیر ماده ۳ درج شده در مبایعه نامه ها را نمیدانن
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      خیلی عالی یه سر گرونی اجاره بها و ملک ها همین بنگاه های املاکی هستند میخوای ملک بفروشی میزنند تو سر ملک را ذلیل میکنند میخوای ملک بخری می کشند روی قیمت ملک برفرض ملک یک میلیاردی صاحب ملک سپرده به بنگاه آقایان میگن یک میلیارد و سیصد و یک میلیارد میدن صاحب ملک سیصد میزنن وتو جیب خودشان ...
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      آفرین به این تصمیم خوب و عالی دمتان گرم
    • عنایت IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      خدا کنه تمام این گرونی ها و اجاره بها ها زیر سر همین دلالان املاک هس
    • ناشناس IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      امیدوارم به لطف دولت هر چه زودتر بنگاهداران جمع بشن
    • دارایی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      بیشتر املاکی ها دلال وبی سواد ن واهل تبانی هستند
    • AE ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      سپردن کاراملاک به دفترخونه ها بسیار کارنابجایست دفترخونه ها ازیک ریال هم نمیگذرن اما بااملاکی خیلی بهترمیشه مبادله کرد واقعا اگراینکاربه دفترخونه بسپارن وامسیبتا چه بلایی که سرمردم نمیارم .برای ایی خلق بیچاره جزکیسه دوختن دیگه کاری بلد نیستن
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      هیچی دیگه یه پول اضافه به دفترخونه ها برسونن
    • AE ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      توایی مملکت همه وهمه فقط به فکرچگونه زدن جیب ایی خلق همیشه بدهکار هستن مثلا طرف یه شکایتی جز داره باید وکیل بگیره چرا چون قضات اهمیتی به حرف طرف نمیدن همه باهم دستشون تویه کاسه اندهمه چیزازایی ممللکت سرتاسر تورم وفساد وگرانی وبی بندباری فقط میبینیم هرروز بدترازدیروز گویی همه هدفشان فقط نابودیست
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      نشستن فکر کردن چطور درامدزایی کنن برای دفاتر اسناد رسمی. چقدر زرنگید. زورخونه است دیگه حساب و کتاب نداره که
    • علیرضا IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      ، هنوز متجه نشدید اینجا قانون جنگل دایره ، اصلا بگن و تصویب بشه و قانونش ثبت بشه تا به حال کدام قانون و عمل کردن که این دومیش باشه، برای مثال قانون مالیات نقل و انتقال در صنف خودرو قانون مصوب کرده با فروشنده است، فروختم مالیات دادم، خریدم میگویند چون صفر خریدید با خریدار بپرسید از تمام دفاتر فروش،
    • محمد حسن خسروی DE ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      چرا آقای خسروی ریاست محترم املاک و مستغلات هیچ گونه اظهار نظری نمیکنه میخان با این کارشون نون ۱۰۰ هزار نفر رو سنگ کنن اگه میبینیت یه بازنشسته یا کارمند اومده املاکی زده بخدا اون هم از گرفتاری هست اگه حقوقش خوب باشه مرض که نداره بیاد با این شغل پر دردسر و بدون پشتوانه کلنجار بره باید همه با هم یک صدا
    • امیر IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      دزدها دور هم جمع شدن این همه سند با کاربریرمسکونی به ملت دادین بعد کندش دراومد مال منابع هست همه رو مسخره میکنین اینکارو بکنین مثل خیلی کارهای غلطی که انجام دادین
    • عیسی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      تو رو بخدا سریعتر اینکارو انجام بدید ۵۰درصد بدبختی مردم را این بنگاههای خدا نشناس بوجود آوردند یک آدم سالم بین آنها نیست بطورکلی همه شان دزدند.
    • علی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      تمام معاملات ایران املاکی هست جوش میده دفتر خانه چی میخواد چکار کنه هیچی پوله مفت بگیره فقط فقط همین
    • وحید IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      ۹۰ درصد املاکی ها علم حقوق ندارن و فقط دلال هستند و متاسفانه با نوشتن قرارداد های فاقد ارزش قانونی ی عده این وسط مالباخته میشن و تجمع پرونده ها در قوه قضائیه . در اصل باید قرارداد ها پیش ی وکیل منعقد بشه. اونوقت خواهید دید دیگه کسی سرش کلاه نخواهد رفت
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      اینجوری که به مردم فشار میاد چون باید یه حق مشاوره به املاکی بدن یه حق تنظیم سند به دفترخونه با طرح همچین مسائلی فقط مردم رو مقابل هم قرار میدن
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      املاکی فقط کمیسیون بگیره دیگه کاری ندارم یا هر کدوم پول بیشتر بدهند املاکی اون طرفی غش می‌کنه و بنفع اون تنظیم می‌کنه خرید و فروش ملک یک درصد از هر دو باید بگیره ولی از هر کدوم تا 7 الی 10 درصد کمیسیون میگیرند .اگر دست دفتر خانه بیوفته قیمت ها ثابت می‌ماند .افزایش قیمت ملک یا اجاره رو فقط املاکی ها
    • علی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      سلام به همه عزیزان بنده بعنوان یک املاکی افتخار میکنم که نان حلال دارم میخورم بدینوسیله اعلام میکنم با هر وکیلی در خصوص املاک مناظره کنم لطفا دوستان چیزی نمیدونند اظهار نظر نکنند هر کاری دردسر خاص خودشو داره یه مشاور اگر بدونید چه زحمتی میکشه انوقت اینطوری بی انصافی نمیکنید که هر چی دوست بگید
    • رضا IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      سلام نمیدونم چرا رهن اجاره اینقد زیاد میکنن اخه ما بیچاره ها چیکار کنیم مکه درامد ما چنده به قران توان نداریم الان دوماه داریم دنبال خانه میکردیم ولی افسوس میخورم که هیچ کس نمیخوان ارزون کنن دوست دارن که پیش ماها کریه کنن به التماس بیفتن کناه به خدا هرکی واس خودش قورو داره اینکه نشود انسان دوست
    • محمود IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      از این به بعد خود دفاتر اسناد رسمی هم بازدید ملک و خودشون انجام میدن پس خیلی هم عالیست سر دفتران با مشتری برای بازدید ملک میرن 🤣🤣
    • علی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      املاک خوبه مایه نامه مینویسه وبقول آقا فرمودن ۲۰ چندین بار واسه بازدید یه خانه مغازه واسه اجاره یاخرید میبری آخرشم میگه برم مادر خانمم بیارم من املاکی نیستم ولی ازنظر سواد همه من از بعضیا که تحصیل کرده هستن میزان سواد بالاس پوز میخوام واقعا بعضیا سواد ندارن حتی یه کارتون تازه پررنگ نمیزارن لااقل با
    • محمود IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      تصمیمات باید با عقل و منطق و کارشناسی شده گرفته شود نه اینکه چند نفر بشینن دور میز چای بخورن و گپ بزنن تصمیم بگیرن و اجرا کنن .... اگر فقط تنظیم بیع نامه بود که چاپی هستش فقط باید اسم خریدار و فروشنده ثبت بشه داخلش پس کی میخواد روی فایلها کار کنه و بازدید بده میشه بفرماید
    • امانی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      چرا باید قیمت اجاره مسکن در همه شهرها یکسان به طرز عجیبی بالا برود و مسئولی هم وجود ندارد اعتراض مردم را بشنود که آپارتمان ۵۰ متری چرا ۳۰۰میلیون و اجاره ۱۵ میلیون باشد و ازاین قبیل برای خانه های خالی مالیات سنگین ببتیو
    • مصطفی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      این بنگاهی زیاد شدن فقط اجاره‌ای رو شیش برابر میکنن
    • مهدی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      نزدیک به چهل سال است من با بنگاها سر کار دارم .خونه ای را میخواهند اجاره بدن هرچی مالک گفت همین است خودشان نمیروندبه کم و کاست خونه نگاه وبرسی نمیکنند .اگرهم برند برای نگاه کردن خونه .فقط و فقط جهت اینکه در کدام خیابان و در کدام ساختمان و طبقه چند است .میرند نگاه کردن و بخاطر اینکه مشتری از دست ندن
    • جواد IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      فقط جیب مردمو میخوان خالی کنن برا مردم سودی نداره
    • مهدی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      در اجاره نامه مینویسن .کابیت نو .هود..ووو بیچاره مستاجره شاید فرصت نداشته باشد دونه به دونه خونه را بررسی کنه .بله بنگاه وظیفه اش است .نه اینه فقط بلد باشد پول چندبرابرگرفتن را .بعدش باخط درشت درمعامله دیگران دخالت نکنید!!!!!
    • پژمان IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      اینا میخوان بلایی مثل تعویض پلاک با هزینه حدود ۲میلیونی سر مردم در بیارن.ابتدا ظاهرا بصورت نمایشی یک دعوا بین خودشون راه میندازند و در آخر میبینی مردم ضرر مالی برای مردم میرسه.دقیقا اختلاف دفاتر ثبت با راهنمایی رانندگی سر موضوع برگ سبز خودرو همینطوره
    • نظری IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      باسلام دوستان دفتراملاک ومسئولین محترم به استحضار میرساند گرانی مسکن وخودرو باعث آن سایت دیوار میباشد
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      باتوجه به اینکه متاسفانه تمام تصمیمات کارشناسانه نیست این تصمیم نیز اشتباه است و رکود و دردرگمی بدی درپی دارد
    • بی نام IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      کاملا خوب است خیلی سال پیش باید این کار می شد اصلا در یک بیع نامه یا اجاره نامه که همه چیزش چاپ شده فقط چند تا جای خالی دارد بلد نیستند چی بنویسند یا خالی می گذارند یا ناقص و با صدتا غلط املایی می نویسند اگر هم هر مشکلی دادگاه پیش بیاد کلا خودشونو کنار می کشند و عامل اصلی مشکلات بزرگ در معاملات هستن
    • احمد FR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      1 0
      باز روش دیگری برای پول به جیب زدن بگردید باز هم منتظریم
    • نامدار IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      املاکی ها بازار سیاه خانه راه انداختم نمایشگاه ها بازار سیاه خودرو. تمام.
    • علی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      2 0
      سلام الآن مثلا تو پردیس از هر ۱۰ تا مغاز ۹ تاش شده بنگاه توی خیلی از اونها هم جتد نفر زن و مرد بیکار نشسته این یعنی چی ؟بیاید نگاه کنید وجب به وجب بنگاه شده اسمش رو باید بزران شهر بنگاه و دوز و کلک هم خیلی زیاد است همین کارها را کردن که این تصمیمات گرفته میشه به نظر باید این وضعیت را تغییر بدن
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      چرا این همه مجوز بنگاه میده قدم به قدم شده بنگاه مثل قارچ بجایی اینکه مغازهای مورد نیاز ضروری و ..... زیاد شود هر روز بنگاه اضافه میشود کی مسئول این مجوزهاست چرا نظارت نمی شود چرا از تجربیات کشورهای پیشرفته استفاده نمی شود
    • . IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      تحریم هستیم وبوسیله این قانون پولی برای جیب خودشون .هیچ قانونی به نفع مردم نبوده وفقط برای منافع خودشون قانونی تصویب میکنن فکرش رو بکنید چقدجوان سرخودشون رو درهمین دفتراملاک گرم کردن واینها هم بیکارمیشوند
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      چقدبعضی هاساده هستن ومیگن خیلی خوبه تمام قوانین اینها برای خالی کردن جیب مردم معلوم نیست بازچه نقشه ای کشیدن مالیات چندبرابری...
    • ادم IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      بسیار کار خوبی هستش مشتری فروشنده مستقیم معامله میکنن و توی دفتر اسناد رسمی ثبت میشه و از کلاهبرداری فروختن ی ملک ب چند نفر جلوگیری میکنه املاک ها هم جو نمیدن قیمت ملک رو بالا ببرن بسیار بسیار کار درستی هستش
    • ابتین IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      اسمشون مشاوره است ولی مشاوره غلط میدن مشتری رو به بازی میگیرن ، به فروشنده میگن بالا میگی به خریدار میگن ارزون میخوای تا مشتری مجبور شه ملک رو با شرایط اینا بخره یا بفروشه ، در جاهای کوچیک هم که مافیا تشکیل دادن تا با نظر خودشون معامله شه ، با مشتری بازی میکنن تا سوای کمیسیون پول بیشتری بگیرن ،
    • سیاوش IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      1 0
      ۱۰ سال پیش یکی از املاک ها در تهران سر مارو ۳۰ میلیون کلاه گذاشت این صنف بیشترشون مفت خورن
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      1 0
      الان مملکت افتاده دست یک مشت دلال از خدا بیخبر اکثرا اینطوری هستند هیچ کس هم جلو دارشان نیست ان شاءا... نابود بشن اون تعداد حقه باز مفت خور االبته تعداد کمی هم با انصاف پیدا میشه ولی اکثرا نه دولت باید فکری برلی جمع آوری دلاها در همه کارها بکند وگرنه مملکت به فناء میره.
    • نادر IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      1 0
      خیلی بهتر میشه هرشهرک واسه خودش هزارتا مغازه داشته باشه ۹۵۰ تاش املاک قیمت هرو میبرن بالا سرمایشونم دوتا میز باچنتا صندلی اکثرا سوادهم سوادهم ندارن
    • رزمندگان گمنام IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      1 0
      سلام حداقل مدیریت قیمتهای اجاره را دولت بعهده بگیرد شاید مرحمی به بی ثباتی وحرج ومرج بی رویه قیمتها بشود
    • تلبی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      درآمد بنگاه معاملات اگر از دفتر اسناد بیشتر نباشد کمتر نیست
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      هر معامله ای نیاز به واسطه داره اگر املاک نبود این تعداد پرونده ضرب دره هزار میشد چون زیاده خواهی بین ما ایرانی ها خیلی عادی شده اسمشم شده کاسبی من املاک کار کردم پشت میز نشستن و چایی خوردنش راحته پول توش سخت در میاد در مقایسه با کشور های اروپایی و آمریکایی یا همین ترکیه کمیسیونی نمی‌گیرن املاک ایر
    • عباس IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      برای اینکه درست متوجه شوید که این افراد چقدر زحمت میکشند کافی یک ساعت در بهشت بنگاه‌های املاک در پردیس بچرخید تا کامل متوجه بشوید که چگونه با مالک و مستاجر و خریداری فروشنده کنار میان و به قول خودشان بالا بود میگیرن ، برای همین است که نه شهادتشان درست است و نه قابل اعتماد هستند
    • امید خصوصی مطلق IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      خدا بخیر کنه
    • ناشناس IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      1 0
      هرجور شده به سان قضیه سند خودرو میخواهید محمل درآمدی از جیب مردم برای دفاتر تولید کنید، شما و اعضا این جلسه بفکر مردم نیستین
      • کیوان IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        0 0
        دقیقا زورشون به پلیس نرسیده ، اینوری به املاک گیر دادن نه اینکه دم به ساعت خبر جعل اسناد و باندهای سند سازی و تخلفات دفاتر اسناد رسمی! بیرون نمیاد.
    • باقری IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      1 0
      لطفا من یه کارمند بازنشسته هستم وشغل دیگه ای ندارم .ولی خواهشا توهین نکنین .همه رو به یه چشم نباید دید .درضمن اگه این کار انجام بشه خیلی به نفع مردم هست .خیلی .انشاءالله که انجام میشه
    • ناشناس IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      بسیارعالی
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      داداش لیسانسهای الان که خواندن نوشتن بلدنیستن که یکی بایدبهشون حرفات یادبده
    • محمود IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      بگاه های معاملاتی بایدکنترل شوندمگه یک قولنامه چقدر کارداره که بنگاه داران برای آن ازهرطرف حداقل یک درصدوگاهی تاده درصدمیگیرند
    • LT ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      اشتغال زایی بلد نیستن میزنن جای دیگه روهم کورمیکنن
    • کیوان IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      دهن دولت رو شیر داغ سوزونده شیر سرد رو هم فوت میکنن اون هفتاد هشتاد درصد بقیه رو که بنگاههای املاک مقصر نیستن ، درست کنید ، پیشکش شرافت مشغولین در حرفه املاک رو زیر سوال نبرید
    • ش IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      بسیا ری ازمشاورین املاک خودشان باخریداریافروشنده شریکند سرمردم کلاه میزارند، امادرمیان آنها آدمای شریفی هم وجودداره که خیلی کم هستند
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      زیر نظر دولت خرید و فروش رسمی و کارشناسی انجام شود قیمت مناسب و دخالت بی‌جا نه از طرف بنگاه ونه فروشنده ، در این صورت تورم می‌شکند
    • کیوان IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      خیلیها عادت کردن بیشعوری و نفهمی خودشون رو گردن دیگران بیندازند. اونایی که از بنگاه ها مینالید ، وقتی هم دکتر میرید یا پیش وکلا از چهار نفر سوال میکنید تا به جای درست مراجعه کنید. نه هر جایی ندیده نشنیده سرتون رو بندازید برید ، بخاطر چند بی نماز که در مسجد رو نمیبندن....
    • NL ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      شما مسؤلين رانت خوار وبيسواد قفط مشگلات مردم رو بيشتر وبيشتر ميكنيد ودر كارهاى سندى كارى كرديد كه ملت اگه دنبال كارشون برن جونشون درمياد
    • NL ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      شما مسؤلين رانت خوار وبيسواد قفط مشگلات مردم رو بيشتر وبيشتر ميكنيد ودر كارهاى سندى كارى كرديد كه ملت اگه دنبال كارشون برن جونشون درمياد
    • NL ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      درتمام كشورهاى دنيا روز كارها رو اسونتر ميكنند وموانع دستوپاگيررو از بين ميبرن ولى شما بيسوادها هى دشوارى براى مردم درست ميكنيد چرا چون اونجايى كه هستيد جايگاه شما گاو گوسفندا نيست
    • NL ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      درتمام كشورهاى دنيا روز كارها رو اسونتر ميكنند وموانع دستوپاگيررو از بين ميبرن ولى شما بيسوادها هى دشوارى براى مردم درست ميكنيد چرا چون اونجايى كه هستيد جايگاه شما گاو گوسفندا نيست
    • نوید IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      خدا پدرشون رو بیامرزه، خدا کنه هرچه سریعتر این کار رو اجرایی کنن، طرف یه مغازه اجاره کرده، یک دست میز و صندلی چیده توش، کل داراییش ۱۰۰ میلیون نیست، قرارداد می بنده ۱۰۰ ملیارد، هر مشکلی هم پیش بیاد پاسخگو نیست.
    • ناشناس IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 1
      لطفا انقد به ناحق قضاوت نکنید چون هرقضاوت غلطی که بکنید یه روزی به خودتون برمیگرده،هر کاری ادم درست و نادرست توش هست دلیل نمیشه همه رو به یه چشم ببینید بعدشم اینا به فکر مردم نیستن اینا فقط فکر جیب خودشونن هرجا پول خوب رد وبدل میشه تصاحب کردن حالا نوبت ملکه
      • بنده سراپا تقصیرخدا IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
        0 1
        خواستم نظربدم،دیدم همه نظر درست دادند.گرهمه نیک و بد کنی به خود کنی...! واقعاً همه چه املاک وچه دفتراسنادبه فکر منافع خودشون هستند،دیدید سر نقل وانتقال ماشین دفتراسناد چه کار میکرد،تا اینکه اداره راهنمایی و رانندگی مستقیماً مشکل و حل کرد.خواهشاً کاری نکنید به خاطر مادیات مردم و گرفتار کنید.
    • اکبر آشپز IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      1 0
      واقعا قشر زحمت کشی هستن این عزیزان ،عجیب پول مفته که میگیرن و میخورن😂😂 فقط میخوان معامله جوش بخوره ،دیگ به نفع کیه به ضرر کیه براشون مهم نیست😂😂 بگو دو برابر میدم بهت کمیسیون رو ،جوری برات مال آشغال رو آب میکنه که سرت گیج میره😂😂 البته بگما مشکل اینه املاکی ها و بنگاه ماشین ها همه دلالن ،نه....
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 0
      اگر املاک قولنامه ای رااز طریق دفتر اسنادرسمی سند داررسمی میکردند دوندگی مردم برای گرفتن سند شش دنگ خیلی عالی بود
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      بنگاهها همچنان میتونن قرارداد اجاره بنویسن فقط خرید فروش اونم ملک باید سند رسمی صورت بگیره .بین خودمون دستی بنویسیم و بریم بنگاه هم که فرقی نبوذ
    • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      0 0
      بنظرم کلا باید حق نوشتن قولنامه چه برا خرید چه اجازه از این دلالان ملک گرفته بشه چون واقعا بی انصافن چه خبرتونه بخاطر نوشتن یه قولنامه حدود یک تا بیست درصد قیمت پول پیش اجازه یا پول خرید ملک رو از فروشنده و خریدار میگیرن بی انصافا بنظرم دولت باید محکم جلوی این قشر بیاسته