به گزارش خبرنگار مهر، آیتالله سید محمدمهدی حسینیهمدانی ظهر جمعه در خطبههای نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: بیست و پنجم آذر روز تحقیق و پژوهش و ۲۷ آذر روز شهادت فقیه متقی و مجاهد انقلابی، عالم وارسته و نستوه آیتالله شهید دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده که خیلی کوتاه راجع به هر دو مطلب نکتهای را عرض میکنم.
وی با بیان اینکه در فطرت انسان این نهادینهشده که مجهولات خودش را معلوم کند، گفت: شما نسبت به چیزی جهل دارید دنبال این هستید که بالاخره معلوم شود. لذا تمام عمرش را انسان به دنبال جواب مناسب برای سؤالاتش میگردد که این فطری است.
امامجمعه کرج تصریح کرد: شیعه در طول تاریخ پر از فراز و نشیبی که در بخش علم و پژوهش در مباحث مختلف علوم؛ چه علوم طبیعی و چه علوم حکمی و کلامی و حدیثی و موضوعات دیگر داشته، در این موارد خوش و خوب درخشیده؛ حتی در بحث فناوریهای جدید، رشد چشمگیری پژوهشگران در عرصههای بینالمللی داشتند.
مباحث اجتماعی و علوم انسانی مورد تأکید قرآن و سنت و نیاز جدی امروز ما است
آیتالله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه اما در بحث علوم اجتماعی و علوم انسانی غیر از ترجمه و بهرهبرداری از نظرات دیگران، حرکت پرشتاب و خلاقانهای که بر اساس مبانی محکم اسلام باشد انجامنشده است، گفت: یعنی کار جدی صورت نگرفته که بهشدت ضروری و لازم است که انجام شود که گروهی از اندیشمندان در این زمینه متمرکز عمل کنند. بهخصوص که مباحث اجتماعی و علوم انسانی مورد تأکید قرآن و سنت و نیاز جدی امروز ما است که هم اساتید و هم دانشجویان باید درزمینهی علوم انسانی مثل روشی که در حوزههای علمیه وجود دارد وارد نظریهپردازی و پژوهشهای اجتهادی شوند تا آثار و برکاتش روشن شود. در این زمینه یک سکتهای داریم که امیدواریم درست و جبران شود.
در اوایل نهاد آموزشی یکی بود
وی در بخش دیگری با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: در اوایل یعنی قرنهای اول هجری نهاد آموزشی یکی بود. همه علوم در آن مرکز علمی تدریس میشد؛ یعنی وقتی میآمدند در دانشگاه امام صادق علیهالسلام یا خدمت امام باقر میرسیدند، بعد خدمت حضرت رضا بودند و بعدازآن دانشگاههایی که ادامه پیدا کرد، درسها همه در یکجا بود.
نماینده ولیفقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه فارغالتحصیلان این دانشگاه خواجهنصیرالدین طوسی، ابنسینا، فارابی، زکریای رازی و امثال اینها بودند که در علوم مختلف متبحر بودند، گفت: فقط اینطور نبود که ریاضی بلد باشند؛ هم فقه بلد بود، هم نجوم بلد بود، هم طبیعیات بلد بود، هم فلسفه و سیاست بلد بود.
آیتالله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: بعد از مدتی علوم طبیعی و بعدازآن قسمت زیادی از ریاضیات در مراکز علمی بدون اینکه هیچ دشمنی وجود داشته باشد آرامآرام از حوزههای علمی خارج شد و طلاب علوم و دانشجویان علوم متمرکز شدند روی معارف و علوم خاص و آگاهیهای علمای دین از نتایج علوم طبیعی کم و رابطه هم تقریباً قطع شد؛ یعنی تا چند سال قبل وقتی به کسی میگفتند حکیم؛ این حکیم هم فلسفه بلد بود، هم ریاضی بلد بود، هم طب بلد بود؛ اما الآن وقتی میگوئیم حکیم، فقط به فیلسوف میگوییم حکیم.
وی در ادامه بابیان اینکه اینها تغییراتی بود که آرامآرام به وجود آمد تا تقریباً ۲۰۰ سال قبل، گفت: در ۲۰۰ سال گذشته همان علوم بهعنوان علوم جدید در یک نهادهای دیگری جدا از حوزههای علمیه با یک روحیه سکولاری و بیتوجه به دین تدریس شد. در همین فضا عدهای پیشرفتهای علوم و فنون در غرب و کشورهای غیر اسلامی را دیدند و دلباخته آنها شدند و گفتند که ما در دین و اسلام راجع به اینها داریم پس بیاییم ارتباطی برقرار کنیم. خواستند قرآن و روایات را با همان علوم تطبیق بدهند؛ مثل تفسیر سید احمدخان هندی یا تفسیری که طنطاوی نوشت. بر قرآن تفسیری اینگونه نوشتند تا علوم جدید را با این علوم تطبیق بدهند تا چیزی از آن دربیاید. اینها یک گروه بودند.
سیاستهای استعماری برای ایجاد تفرقه
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با بیان اینکه گروهی هم از اساس توجهی به این مراکز نکردند، گفت: اینها را کوچک شمردند و گفتند با ما فاصله دارند و ما کاری با اینها نداریم. اینها گذشت تا رسید به دوره قاجار. در دوره قاجار و با مدرسه دارالفنون یک سیری شروع شد بهخصوص با تأسیس دانشگاه در سال ۱۳۱۳ یکی از سیاستهای استعماری با کمک ایادی داخلی برای بر هم زدن رابطه بین حوزویان و کسانی که دروس کلاسیک خوانده بودند، کلید خورد.
آیت الله حسینی همدانی در ادامه عنوان کرد: نهادی غربی با تفکری اومانیستی که سکولاریسم و لیبرالیسم و امثال این افکار را پرورش میداد، اینها وارد عرصه شدند و طراحی هم طوری بود که رابطه بین این مجموعه که به آن دانشگاه میگفتند و حوزه کاملاً قطع باشد و با ایجاد بدبینی هرکدام را مخالف دیگری و ضد هم نشان بدهند و بار بیاورند.
همکاری حوزه و دانشگاه در سرنگونی رژیم منحوس و برپایی نظام اسلامی
وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی زمینهای شد که برای مبارزه با شاه و رژیم منحوس پهلوی این دو قشر در کنار هم قرار بگیرند و تا سرنگونی رژیم منحوس و برپایی نظام اسلامی باهم همکاری داشته باشند و در این مسیر باهم شهدایی را هم تقدیم انقلاب کنند و خون همین عزیزان وحدت را نوید میداد لذا بعد از پیروزی انقلاب بحث دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مطرح شد که منظور از این دانشگاه طراز اسلامی، از بین بردن همان تفکرات لیبرالیستی و اومانیستی و امثال اینها بود و اینجا راهبرد وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد؛ و اولین کسانی هم که این را مطرح کردند امام، آیت الله مطهری، شهید باهنر و شهید مفتح بود.
همه باید در مسیر راهبردی وحدت حوزه و دانشگاه تلاش جدی داشته باشیم
خطیب نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه اگر بناست تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد لازم است که این دو مرکز راهبردی در کنار هم تولید علم کنند، گفت: در زمانی که غرب با تمام توان هجمه کرده است تا بهوسیله ابزار نوینش بهخصوص رسانه، قلب و مغز انسانها را تسخیر کند و زندگی آمریکایی را ترویج کند، سبک زندگی ایرانی اسلامی را بدون کمک این دو قشر و بدون همکاری و همفکری این دو مرکز علمی نمیتوان ترویج کرد و توسعه داد؛ یعنی در مقابل آن تفکر آمریکایی، اگر بخواهیم سبک زندگی ایرانی اسلامی را توسعه بدهیم باید این دو در کنار هم باشند. همه باید در مسیر راهبردی وحدت حوزه و دانشگاه تلاش جدی داشته باشیم.
وحدت حوزه و دانشگاه راهبردی است
آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه اصل وحدت، هم رمز پیروزی انقلاب بوده است و هم عامل تداوم و حفظ او تا امروز؛ که مورد طمع دشمن هم هست، گفت: میبینید تمام تلاششان این است که این وحدت به هم بخورد. هرچه که انقلاب دستاورد داشته است در سایه وحدت بوده است. وحدت حوزه و دانشگاه راهبردی است که از اول انقلاب تا امروز امامین انقلاب روی آن تأکیددارند و آن را تاکتیکی نمیدانند.
وحدت، نه با شعار به دست میآید و نه با دستور
وی در ادامه تاکید کرد: با همین راهبرد، جنبش نرمافزاری و تولید علم بومی تقویتشده است و تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی دنبال میشود و حوزههای علوم مختلف روزآمد میشود؛ و با وحدت نخبگان جامعه انسجام ملی شکل میگیرد و البته همه باید توجه داشته باشیم که وحدت، نه با شعار به دست میآید و نه با دستور؛ که بگوییم دستور است همه باید وحدت داشته باشیم. همه باید با همدیگر در کنار هم اقدام عملی داشته باشیم از روی باور تا این وحدت صورت بگیرد. انشاءالله بهزودی نتایج این وحدتی که شکلگرفته برای کشور و جامعه محقق خواهد شد.
لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن خلاف قانون و برای بهرهبرداری سیاسی تصویب شد
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با اشاره ۲۷ آذرماه روز جهانی عاری از خشونت و افراطیگری، گفت: یکی از کمیسیونهای سازمان ملل که مشکلات زنان در حوزه عدالت جنسیتی و نابرابریهایی که میگویند را دنبال میکند، کمیسیون مقام زن است که دیدید چند روز پیش قطعنامه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل با فشار سیاسی آمریکا و خلاف قانون و فقط برای بهرهبرداری سیاسی تصویب شد. روز جهانی از افراطیگری میگیرند و در همان ایام بدترین شکل افراطیگری را نسبت به ایران تصویب میکنند. این لطیفه نیست؟! به قول ما طلبهها کوسه ریشپهن است.
آیت الله حسینی همدانی در ادامه افزود: رئیس شورای امنیت هم مثل آدمهای منگ فقط نگاه میکند و عکسالعملی برای قلدریهای آمریکا و امسال آمریکا نشان نمیدهد. خوب است اینجا فقط یک نگاه اجمالی داشته باشیم که این مدعیان دروغین برای جوامع خودشان با این کمیسیونها چه آوردند و اسلام چه کرده است. خوب دقت کنید در خطبه امروز من بیشتر به این میخواهم بپردازم.
به اسم عدالت جنسیتی هویت و کرامت زن را از بین بردند
وی با بیان اینکه به اسم عدالت جنسیتی هویت و کرامت زن را از بین بردند و شخصیت او را لگدکوب کردند، گفت: همین کشورهایی که قطعنامه را امضا کردند بهخصوص آمریکا و انگلیس و فرانسه نسبت به زنان بدترین رفتار و بدترین خشونتها را داشتند؛ اما کشورهای دیگر را متهم به نقض میکنند و آن را مقدمه دخالت در امور داخلی آن کشورها میکنند.
رئیس ستاد امربهمعروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه گفت: شخصی به نام سوزان فالودی (Susan Faludi) که روزنامهنگار آمریکایی است؛ خطاب به زنان میگوید: «اکنون شما آزاد و برابر هستید ولی هیچوقت بدبختتر از این دوره نبودهاید» این را خود زنانشان دارند میگویند.
گفتند عدالت جنسیتی تا سرمایهداران در بهرهکشی از زنان راحتتر عمل کنند
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه گفتند عدالت جنسیتی تا شرکتها و سرمایهداران در بهرهکشی از زنان راحتتر عمل کنند، گفت: زنی که خدای تعالی او را ریحانه آفریده و برای او وظایفی تعیین کرده را به اسم اینکه با مرد برابر است، بردند در قعر زمین تا در کنار مردان معدن بکنند؛ تا جیب سرمایهداران پرتر شود. غریزه مادری و همسری او را که لنگر و مایه سکون و آرامش فرد و جامعه است به اسم تساوی حقوق زن و مرد از او گرفتند و او را بهعنوان کالای تجاری دستبهدست کردند و از جلوهها و زیباییهای زن بهره مادی بردند و میبرند.
در زمان جاهلیت زن کالا بود و او را ارث میبردند
وی با بیان اینکه در زمان جاهلیت زن کالا بود و او را ارث میبردند، گفت: مثل خانه و مثل وسایل زندگی وقتی مرد میمرد زن به ارث برده میشد. اطرافیان او را به ارث میبردند و مثل کالا بود؛ اما اسلام آمد زن را ارثبر کرد و گفت زن استقلال مالی دارد.
امامجمعه کرج در ادامه یادآور شد: میدانید تا مدتها شاید به ۳۰۰ سال قبل نرسد و کمتر از این مدت، به زنان انگلیسی که درس میخواندند و باسواد میشدند مدرک نمیدادند؛ اما در همان زمانها شاید ۸۰، ۹۰ سال قبل خانم بانو مجتهده اصفهانی، از مراجع بزرگ تقلید آن زمان اجازه اجتهاد گرفت. در اصفهان فلسفه و فقه درس میداد. در همان زمانی که در انگلیس به خانمهایی که درس میخواندند جواز علمی نمیدادند.
اسلام به زن اهمیت داد
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه اسلام به زن اهمیت داد، گفت: یک سوره قرآن به زنان تعلق دارد؛ «نساء». یک سوره قرآن به یک بانوی مکرمه که دامن او محل ولادت پیغمبری از پیغمبران خداست به نام «مریم» اختصاص داده شد. ۱۹۶ آیه راجع به زن در قرآن بیانشده است و راجع به بانوان سخن گفته است.
معیار را خدا زن قرار داده است
وی با بیان اینکه اسلام به زنان حق رأی داد و زندهبهگور کردن دختران را جلوگیری کرد و جلوی ازدواج اجباری را گرفت، گفت: حتی در ارث قوانین خاصی دارد که در موارد فراوانی زنان یا مساوی یا بیشتر از مردان ارث میبرند. در یکی دو مورد زن کمتر میبرد آنهم علتی دارد اما در بیشتر موارد یا مساوی است یا بیشتر است. اگر کسی برادر یا خواهر مادری داشته باشد یعنی از پدر جدا باشند و از مادر یکی، ارث میبرند. معیار را خدا زن قرار داده است. ملاک زن است؛ اما همه فکر میکنند که اسلام پدرسالاری است ولی با این قوانین میبینیم که مادر سالاری است.
نماینده ولیفقیه در استان البرز گفت: در فقه مطرح میشود که اگر موی مردی را بتراشند برای آن قیمتی گذاشته میشود اما اگر موی زنی را بتراشند دیه دارد و بهاندازه مهرالمثلش است. به هر جهت اینها را باید در نظر گرفت که کدام خشونت علیه زنان است که تصویب میکنند.
وضعیت بانوان در قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنید
آیت الله حسینی همدانی یادآور شد: بعد از انقلاب وضعیت بانوان را مقایسه کنید با وضعیت قبل از انقلاب و با همان چیزهایی که الآن در دنیا دارد اتفاق میافتد راجع به بانوان. کتاب صعود چهلساله را در این زمینه بخوانید.
وی در ادامه افزود: تمام عاطفه و مهر زن را و حضورش در خانه را و محبتش برای فرزندانش را گرفتند تا مدتی برای کمپانیها و شرکتها و ادارات و امثال آنها کار کند؛ و وقتیکه جوانیاش را از دست داد و دیگر هیچ ارزشی نداشت و هیچ قوهای نداشت درحالیکه نه مزه مادری چشیده و نه خانوادهداری را چشیده و وقتی سالمند شده و توانی برای کار کردن ندارد او را به خانه سالمندان میسپارند. بااینکه یک مادر در خانه که بعداً مادربزرگ میشود و نوه و نتیجهها دور او را میگیرند لنگری است برای آن خانه و مثل چراغ و خورشیدی میدرخشد و محل آرامش است و محل سکون است و حل مشکلات میکند.
تفکر فمینیستی زن را به اسم آزادی و برابری جنسیتی در حد کالا پایین میآورد
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه میبینید تعداد زیادی از جوانان بیکار هستند و اما عده زیادی از بانوان مشغول کار هستند این مسئله ساده و پیشپاافتادهای نیست، گفت: به نظرم این حرکت در همان مسیر استکباری است که برای ما کشیدند و ما هم داریم انجام میدهیم. البته من مخالف با فعالیت بانوان و فعالیت اجتماعی آنها نیستم؛ این اشتباه نشود. عرض میکنم که باید به همه جوانب توجه داشت. من با تفکر فمینیستی که زن را به ذلت میکشاند و او را به اسم آزادی و برابری جنسیتی در حد کالا پایین میآورد با آن مخالف هستم.
آیت الله حسینی همدانی در ادامه اذعان داشت: الآن ببینید طبق آماری که خودشان میدهند، خشونت خانگی، تجاوز به عنف، خشونت جنسی و جسمی، چه در محل کار و چه در هر مکانی که ممکن باشد، در کجا زیاد است؟ بهرهکشی جنسی بهعناوینمختلف از همجنسگرایی تا ازدواج سفید و امثال اینها.
حدود یکسوم از زندانیان زن در جهان در زندانهای ایالت متحده بازداشت هستند
وی افزود: زنان زندانی و آزار آنها در زندانها؛ نشریه معتبر «فوربس» اعلام کرده است که بر طبق اعلام رسمی سازمان بینالمللی مطالعات زندانها، حدود یکسوم از زندانیان زن در جهان در زندانهای ایالت متحده بازداشت هستند. بر طبق این گزارش، حدود ۲۰۱ هزار زن در زندانهای آمریکا هستند که حدود ۱۰ درصد از جمعیت زندانیان در این کشور را تشکیل میدهند.
خطیب نماز جمعه کرج گفت: سقطجنین و ناامنی شغلی و کمی دستمزد و نقض حقوق مادری در دوران حمل و زایمان، کشتار زنان و کودکان در اقصا نقاط عالم توسط کدام کشورها انجام میشود؟ غیر از همینهاست که بیانیه و قطعنامه میدهند؟! بیایید ببینید کدام کشور برای بانوان ناامن است و یا نسبت به آنها خشونت صورت گرفته؟
انگلیس بیشترین زن آزاری و خشونت را دارد
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه در ایران هم این چند وقتیکه ناامنی برای بانوان درست شد، ایادی خود شما ایجاد کردند، گفت: با ضرب و شتم و جنایت و کشیدن چادر از سر بانوان محجبه این ناامنی را به وجود آوردند. چه کسی قوانینی که راجع به پوشش هست را (بیحجابی را نمیگویم؛ قوانین پوشش را میگویم) اینها را زیر پا گذاشته و میگذارد؟ چند وقت قبل بود که به دولت انگلیس طرحی دادند تا برای محافظت و امنیت زنانی که شبها پیاده در خیابان تردد میکنند از پهپاد استفاده شود. همین انگلیس که امضا کننده قطعنامه است، بیشترین زن آزاری و خشونت را دارد.
اقدام خشونتآمیز علیه دختران و زنان انگلیس
وی در ادامه با اشاره به مطالب نشریهای گفت: روزنامه گاردین به نقل از گزارش مؤسسه «کرایم سروی» (Crime Survey)، نوشته: برآورد میشود در دوازدهماهه منتهی به ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی، ۱.۶ میلیون اقدام خشونتآمیز علیه دختران و زنان انگلیس انجامشده باشد. این مؤسسه اعلام کرد در دوازده ماه یادشده، ۱۵۳ هزار و ۱۳۶ مورد تجاوز جنسی و دیگر آزارهای جنسی ثبت شد که ۸۴ درصد از قربانیان این سوءاستفادههای جنسی، دختران و زنان بودند.
هر ۳۰ ثانیه یکبار برای خشونت خانگی با پلیس انگلیس تماس گرفتهشده است
رئیس ستاد امربهمعروف و نهی از منکر استان البرز با بیان اینکه چون انگلیس مقداری نکتهای را گفت درباره انگلیس بیشتر عرض میکنم، گفت: در همین دوران کرونا پلیس انگلیس گزارش داد که در هر ۳۰ ثانیه یکبار برای خشونت خانگی با پلیس تماس گرفتهشده است. درباره زمان بازیهای فوتبال مرکز ملی خشونت خانگی انگلیس گزارش داده صرفنظر برد یا باخت، هر زمان که تیم فوتبال انگلیس به میدان میرود کتککاری و خشونت نسبت به زنان شدت پیدا میکند. حالا میآیند علیه ایران نمایش بازی میکنند.
سازمان ملل با این وضعیت که ملعبه آمریکاست کار بهجایی نمی برد
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه سازمان ملل به داد خودش برسد با این وضعیت که ملعبه آمریکاست کار بهجایی نمیبرد، گفت: نباید قدرت سیاسی بر قانون حاکمیت پیدا کند. بعد لطیفه خندهدار ماجرا اینجاست که رژیم غاصب کودک کش و جنایتکار نسبت به زنان بیگناه فلسطین مباشرتا و در دیگر کشورها بالتسبیب عضو کمیسیون هست ولی ایران نیست لذا اینها قصد دارند با این قطعنامهها و جنگ روانی، ایران را بیثبات جلوه دهند اما به فضل پروردگار نقشههای شومشان دامن خودشان را میگیرد و بدون قطعنامه در عالم منزوی و منکوب خواهند شد.
جامعه سازی کار بانوان است
وی با بیان اینکه جامعه سازی کار بانوان است و قصد اینها از بین بردن بستر جامعهساز است، گفت: اگر ما تمدن نوین اسلامی را مدنظر داریم نیروی اصیل این تمدن را بانوان میسازند؛ و دشمنان ما این را فهمیدهاند که زن است که با نقشهای مختلف مادری و همسری و خواهری، حاج قاسم و شهید حججی و شهید آرمان و شهید عجمیان میسازد و نقشههای دشمن را خراب میکند و جامعه کریم و عفیف و نجیب بار میآورد.
از همان اول سرمایه گذاری را روی بانوان کردند
امامجمعه کرج با بیان اینکه از همان اول سرمایهگذاری را روی بانوان کردند تا میتوانند این قشر عظیم مؤثر را از تأثیر بیندازند، گفت: دانشگاه که مرکز علم و دانش و فرهیختگی است و زمینه رشد و اعتلا کشور است را از کار بیندازند و دانشجو را بیتفاوت نسبت به مسائل کشور کنند و او را مشغول امری غیر از تحصیل و ابداع و اختراع کنند تا جلوی پیشرفتهای حاصله را بگیرند.
ایران با جوانان برومندش ایران قوی است
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه ایران با جوانان برومندش ایران قوی است، عنوان کرد: نمیخواهند ایران قوی باشد؛ اما به کوری چشم همه بدخواهان تمام دنیا شاهدند که در تمام عرصهها جوانان ایران اسلامی با تمام قوا و قدرتمند، جلودار هستند. همین یک کلام امیرالمؤمنین کافی است برای کرامت زن که فرمود «اَلمِرأَهُ رَیحانَهٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه».
وی در بخش دیگری با اشاره به مسائل بینالملل، گفت: راجع به چین و مطالبی که مطرحشده خواستم بگویم که قضیه این چیزی که شما فکر میکنید و چیزهایی که بعضاً شیطنت میکنند و گفته میشود نیست. در چرخه تعاملات بینالمللی باید دیده شود و توضیح بدهم که وقت گذشت.
قدردانی امامجمعه کرج از اقدام قاطعانه قوه قضائیه در رسیدگی به پروندههای اغتشاشات اخیر
نماینده ولیفقیه در استان البرز در بخش دیگری با بیان اینکه تشکر میکنم از دستگاه قضا که باحوصله و فرصت رسیدگیهای لازم را در مورد این اغتشاشات اخیر انجام میدهند و کاری که لازم است را میکنند، گفت: آنهایی را که جرمی ندارند و باید تذکر بدهند و راهنمایی کنند راهنمایی میکنند و آزادکردهاند و میکنند. به آنهایی هم که بیشتر باید توجه کنند توجه میکنند؛ و البته در مواردی هم که باید قاطعانه و باصلابت عمل کنند در آن موارد هم قاطعانه عمل میکنند که جای تشکر دارد.
احکام الهی اگر انجام شود موجب آسایش و آرامش جامعه خواهد بود
آیت الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: قضات محترم ما که وارد این عرصه شدند با همه فشارهایی که میآورند و خبردارید که اینها حکم ندهند و رأی ندهند و قضاوت نکنند اما شجاعانه وارد میشوند و قضاوت میکنند و رأی قاطع میدهند اینها موردحمایت حزبالله هستند. احکام الهی اگر انجام شود موجب آسایش و آرامش جامعه خواهد بود.
قصاص مایه حیات برای جامعه است
وی با بیان اینکه فرمود قصاص حیات برای جامعه است، گفت: بعضیها به او بهعنوان درد نگاه میکنند. او زنده کننده جامعه است. خدا این را میگوید که قصاص مایه حیات است. این قصاص اگر انجام شد زندگیها آرام میشود، ناامنیها از بین میرود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه گفت: طرف مدتهای طولانی کشور را ناامن کرده، قانون کشور را ندیده گرفته، گفته ما این قانون را قبول نداریم و در مقابل این قانون ایستاده و ضرب و شتم کرده و آدم کشته، حالا که بازداشتش کردند میگوید میشود با رأفت اسلامی و قانون با من رفتار کنید؟ خب دارند با قانون با تو رفتار میکنند.
قصاص در مسیر رأفت اسلامی است
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه همین اعدام را هم بدانید، همین قصاصی که صورت میگیرد در مسیر رأفت اسلامی است؛ چون اگر نباشد، جامعه را به ناامنی میکشاند، گفت: رأفت اسلامی میگوید که باید جلوی آن را گرفت. در رابطه با مریضیهای بدن هم همینطور است. چطور است کسی که بیماری دارد او را جدا میکنند برای اینکه بقیه جامعه سلامت بماند!
وقتی قاطعانه رأی میدهید بدانید که حزبالله پشتیبان شما خواهد بود
وی در خاتمه تاکید کرد: خواستم تشکر کنم و به دستگاه قضا بگویم که وقتی قاطعانه رأی میدهید بدانید که حزبالله پشتیبان شما خواهد بود.
نظر شما