به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای مطالب فیلم نگار ۲۵۱ و در بخش سینمای ایران، سیناپس «چرا گریه نمی کنی؟»، «عامه پسند»، «سرهنگ ثریا»، «ضد» و یادداشتهایی که نویسندگان و منتقدان مجله درباره این فیلمها نوشته اند، منتشر شده است. گفتوگویی نیز با علیرضا معتمدی فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم «چرا گریه نمی کنی؟» انجام شده است.
پرونده موضوعی این شماره به «فیلم جنایی» اختصاص دارد که شامل مطالب کاربردی متنوعی است از جمله؛ هفت درس فیلمنامه نویسی از فیلم های جنایی، بررسی دلایل ماندگاری فیلم و سریال های جنایی، آنچه فیلمنامه نویسان از داستانهای جنایی میآموزند، توصیههای مهم برای خلق یک ماجرای جنایی، گفتوگوی جمعی پیرامون فیلمنامه نویسی برای سینمای جنایی و ...
بخش سینمای جهان با سیناپس «آدمکش»، «ایر و یک جن زدگی» در ونیز آغاز می شود و با نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار ادامه مییابد.
نوشتن ژانر رمانتیک ترکیبی و مؤلفههای فیلمنامه نویسی و رفتار انسانی نیز یادداشتهای صفحه تجربههای پراکنده هستند.
فیلمنامه کامل این شماره به «گنجهای سیه رامادره» نوشته رابرت روزن اختصاص دارد که توسط احمد فاضلی شوشی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، یک گفتوگو و نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره هستند.
علاقهمندان میتوانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شمارههای قبلی مجله می توانند به سامانه www.filmnegar.ir مراجعه کنند.
نظر شما