به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبههای این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: حجاب و عفاف پیش از آنکه دستوری اسلامی باشد فرهنگی ایرانی بوده است لذا اینکه گفته میشود این اعراب بودند که بر ایرانیان حجاب عربی را تحمیل کردند شبههای بیپایه و اساس است.
وی با بیان اینکه زنان ایرانزمین قبل از اسلام حجاب داشتند وضعیت پوشش بانوان در شاهنامه فردوسی است، افزود: استعمار برای تزریق و تحمیل فرهنگ غربی از مدتها قبل برنامهریزی جدی برای ساختارشکنی اجتماعی و فرهنگی در کشورهای اسلامی مانند ایران داشت.
امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه فرقههای ضاله بازیگران حلقه اول کشف حجاب هستند، تصریح کرد: مجری اصلی سیاستهای عفافزدایی از جامعه قبل از رضاخان، فرقههای ضاله بابی، ازلی و بهایی بودند.
وی هنگامی که علیمحمد باب رهبر این فرقه در قلعه چَهریق آذربایجان در زندان بهسر میبرد، پیروان و طرفداران او در دشت بَدَشت شاهرود جمع شدند و زنی به نام قرة العین در این اجتماع بابیان، برای نخستینبار در بین مردان با لباس نامناسب و بدون حجاب حضور یافت.
حجت الاسلام موسوی روشنفکران را بازیگران حلقه دوم پروژه حجاب زدایی دانست و تاکید کرد: حلقه دوم حجابستیزان روشنفکرانی مانند آخوندزاده و تقیزاده بودند که به حجاب حمله کردند.
وی با بیان اینکه در طول دوران پهلوی اول و دوم سیاست عفافستیزی با گستردهترین شکل انجام میگرفت، گفت: در دوران انقلاب این سیاست با تهاجم و شبیخون فرهنگی شروع شد که علیرغم هشدارهای رهبر انقلاب، دولت پنجم و ششم به آن چندان توجه نکرد.
امام جمعه محمودآباد اظهار کرد: در دوران اصلاحات، دولت هفتم و هشتم، سیاست پنهان ضدیت با عفاف و حجاب، در قالب فعالیت برای احقاق حقوق زنان با محوریت فمنیستهای نفوذی دنبال شد.
وی افزود: دولتهای نهم و دهم در حوزه فرهنگی مبتلا به لیبرالیسم فرهنگی بود و به مرور با نفوذ جریان انحرافی این جنبشها چندان مهار نشد.
حجت الاسلام موسوی در پایان یادآور شد: در دهه ۹۰ با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم این سیاست تبدیل به جنبش شد و به شکل پویشهایی نظیر «نه به حجاب اجباری»، «کمپین یک میلیون امضا»، «چهارشنبههای سفید»، «دختران خیابان انقلاب»، «آزادی یواشکی» و… با قدرت شبکههای ماهوارهای، شبکههای اجتماعی و مجازی، از داخل و خارج، موضوع حجاب را مورد محاصره قرار داد.
نظر شما