به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی بصیری نیک ظهر دوشنبه در نشست انیمیشن سینمایی ساعت جادویی (برگزیده فانوس پویانمایی پانزدهمین دوره جشنواره عمار) درباره مراحل تولید پروژه و چالشهای صنعت انیمیشن در ایران صحبت کرد.
کارگردان انیمیشن «ساعت جادویی» ابتدا با اشاره به آغاز فعالیت خود بهعنوان دستیار کارگردان پروژه، گفت: به دلایل تغییر نگرش تیم، پس از مدتی کارگردانی پروژه را بر عهده گرفتم.
وی افزود: انیمیشن در ایران به تازگی وارد فاز صنعتی شده است. در گذشته، این صنعت بیشتر بهعنوان یک هنر و شغل دلخواه در نظر گرفته میشد، اما در سالهای اخیر بهطور جدی وارد عرصه تولید صنعتی و اقتصادی شده است.
بصیری نیک همچنین به مشکلاتی که در مسیر تولید پروژه «ساعت جادویی» وجود داشت اشاره کرد و گفت: این پروژه چهار سال زمان برد تا به اتمام برسد. در ابتدا با یک تیم ده نفره شروع کردیم و در طول مسیر نیروهای جدید به تیم اضافه شدند و آنها را آموزش دادیم. بهعلاوه، چون پروژه چهار سال پیش آغاز شده بود، نمیتوانستیم انتظار کیفیت بهروزتری نسبت به زمان شروع داشته باشیم. با این حال، سعی کردیم تکنولوژیهای جدید را در مراحل تولید بهکار ببریم.
کارگردان انیمیشن «ساعت جادویی» درباره تغییرات محتوایی پروژه نیز ابراز کرد: پروژه دو بار بازنویسی شد و تولید مجدد برخی سکانسها انجام شد. اگرچه پروژه میتوانست دو سال پیش اکران شود، اما تغییراتی که به وجود آمد باعث شد این زمان به تأخیر بیفتد.
بصیری نیک در پایان با ابراز امیدواری نسبت به جذب مخاطبان برای این انیمیشن، گفت: امیدواریم این پروژه نیاز مخاطب خود را برآورده کند و تلاش تیم تولید در این مسیر دیده شود.
نظر شما